[[QYQA'S]]

Wednesday, June 23, 2010

Kita clash kejap.

"Kenapa?"

"Kenapa apa?"

"Kenapa nak clash?"

"Sebab..."

"You ada perempuan lain ye?"

"Bukan.Sebab..."

"You dah tak sayangkan I?"

"Bukanlah!I nak tumpukan pada Spm!That's the point. I tak mahu fikiran I terganggu.Ramai sangat yang letak harapan pada I. I tak mahu sebab percintaan,I gagal."

"Jadi you anggap I ni pengganggu?"

"No.I nak you pun berjaya sama.I janji,lepas SPM kita couple balik."

............................................................

Berdebarlah tu ye?Haha. Sorry. Ini bukan novel baru atau cerpen baru. Sekadar mukaddimah untuk entri santai ini. Baiklah cepat bagi hukuman sebab saya dah langgar pantang on line waktu sekolah. Ketuk kepala..eh jangan. Er..cubit manja okey kot. Ala,releks sekejap baru habis koko. Ini yang melemahkan cik adik,bila agaknya koko nak berhenti? Malas...

Hari ni dah dapat semua result exam kecuali PJK. Ha..esok nak bincang.Kira halal lah tolak PJK jadi dapat semua result.Secara keseluruhan..agak tak berapa puas hati. Ye,result sangat tak membanggakan. Tak boleh nak collect banyak A macam kutip buah rambutan jatuh seperti Yeng Teng.Huh that's girl I tell you,very clever.Memang salute dia lebih lebih.

Dan sekarang,mahulah saya mencoretkan markah siput saya tu.
Kalau terfikir yang saya ni tak sedar diri sebab nak pula tulis result kat blog walaupun result siput,silakan.Biar jadi fire saya untuk rajin belajar.Sebab saya adalah antara jutaan manusia yang mempunyai sifat malas yang melampau.Bayangkan,baru buka buku BIOLOGY pun dah pening. Baca bab cell division terbayang telur dadar yang berpecah apabila dikocak.Huh.This girl...bad bad.Geleng lagi kepala.

BM-76....A-
BI-73....B+

MM-86...A

SJ-76....A-

BIO-57....C-

KIM-56....C-

FIZ-73....B+

PQS-72....B+

PSI-80....A

MT-77....A-

BAT-58...C-

Secara konklusinya,result kali ini membuahkan, 2A, 3A-, 3B+, 3C-.
wa..sungguh teruk.Tapi syukur sebab ada peningkatan dalam beberapa subjek macam mate tam.Tapi yang sangat terkejut tengok markah KIMIA lebih rendah dari BIOLOGI.Tara percaya..Hakikatnya,saya sangat suka kimia lebih dari bio.

Jadi,apa kaitannya dengan drama sebabak Era yang kat atas tu?Okey.Macam ni.Sekarang dah bulan 6.What????Ya..bulan 6.Maka,semakin hampir saya nak TRIAL SPM...........SPM.
Memandangkan diri ni bukanlah span yang boleh serap air sekaligus,maka saya dah bertekad mahu clash sebentar dengan blog centa hati ni menjelang bulan JULAI yang akan menjengah lagi berapa hari lagi.

Tapi sebelum itu saya janji saya akan post CC 20 pada minggu ni atau selewat-lewatnya pada minggu depan sebagai farewell entry.Tanda saya amat suka menulis dan menghargai mereka yang banyak turunkan jari pada keyboard untuk memberi komen2 yang bernas.Terasa hidup amat gembira bila baca komen2 yang menjana.

Harap semua dapat merestuilah apa yang saya buat ni.Semua pun tahu SPM is the most important exam dalam hidup ni.Jadi saya mahu fokus dengan pelajaran dan lupakan dulu minat saya pada blog ni.Semestinya bila dah habis SPM, saya akan kembali berblog.Kembali rajin double untuk up date.

Kita akan selalu date lagi.Jangan risau.Betul.Ya,kita kembali couple bila saya sudah habis SPM..

9 comments:

keSENGALan teserlah.. said...

hoi moyang..
hahaha..
sama sama la kite clashh okee..
ehh..tggi2 jugak marks kau dari aku dowwh..
ngeeeeeee..
jeles2..
mmg kene berperang gilos la nie..
haha..

gudluck beb..
ak tunggu CC20.
=D

Maryam Kamal said...

mak cek - mak cekk..

sila ajar aku AdMet!!
ajarla cara2 nak tackle dia..

da setahun lebeyh ngorat dia..
asek kena reject jer.
:((((

NJ said...

gudluck to u n all spm candidates..
ur marks r ok n i believe u can do better than that in ur trial and also SPM..
Gudluck..

Ai said...

cayuk2 qyqa... fighting!! ^^"

Anonymous said...

asmkm...
ala..nk bepisah dgn cc ni mmg la sedey..
but 4 ur future no xcuse la kn..
actly i luv ur story n ari2 snggah!
4 ur spm wish u all d best n dunt forget 2
send n3 bru after settle ur 'war'
berusaha,kemudian berdoa utk kejayaan k.
jgn luper cc20! :D

salam..lucy_persona@yahoo.com

yunix77 said...

qyqa....ko ni chomel la. buat n3 chomel....buat novel pun chomel. hehe. gooc luck ya qyqa. bg dpt result yg chomel2 gak.

Kak Mina said...

Pekse pekse jugak. Doa bykkan jugak. Tawakkal tu penting ye adek. Kena pulak kalau masa pekse tu emak ayah doakan same. Jgn lupa bagi jadual pekse pada mereke. InsyaAllah, kejayaan bakal milik adek.... Chaiyok...

Anonymous said...

gud luck...wish all the best to u for the spm...mudanye awak ni...pandai buat novel cc ni...tomei jer...hopefully lps abis spm smbg balik yer n pls don't block ur blog utk outsider like me...

Noisy Tale of Nonoi said...

Amboi.. ii like. Semakin hot cerita ni..