[[QYQA'S]]

Sunday, September 27, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 5

Rizkin menghempaskan badan sasanya atas tilam.Perasaannya sekarang ni susah nak dibayangkan.Geram tahap cipan+hiperbola+sengal!!!!Ei….Hana Humaira’ memang nak kena betul!Memang budak kampung tu nak kena!Berani betul dia kenakan Tengku Rizkin Ajmin bin Tengku Hasful!Dia tak tahu lagi tu langit tinggi ker rendah.Ingat boleh sampai ker kalau naik helicopter??Wassalam awal-awal lah…

“Kau tahu…nilah restoren paling buruk aku pernah makan”ayat tu Rizkin tuturkan.Yelah,seumur hidup as a Tengku,tak adanya nak jengah tempat makan mamak ni.Low class..

Hana dengan muka toya menjawab”Saya tak mau tahu pun..”Hana tersengeh mengejek.Ceh,memang kurang garam punya perempuan.

“Nak pergi bilik air kejap”Hana bangkit menghilang.

Huh,ada ker tandas kat kedai macam ni?Hati Rizkin mengguman.Pihak produksi pula sedang merakamkan date yang ‘manis giler ni’..Pandangan Rizkin jatuh pada Hazrik yang tengah memegang kamera.Lama dia memerhatikan Hazrik.

Pap!!

Hana memetik jari membuatkan Rizkin terkejut.Puh semangat..

“Ada apa yang awak tenung macam nak telan tu?”Hana menyoal.Rizkin buat tak tahu.Huh…kalau tak fikirkan maruah diri sebagai seorang laki,tak hinginnya aku nak datang kedai mamak ni!Never and ever.

Pesanan sampai.Mee goreng dan teh tarik terhidang.Hana angkat kening.Apa sal pula perempuan ni?

“Boleh ker Tengku Rizkin makan ni huh?”perkataan ‘Tengku’ disebutnya dengan nada mengejek.

“What the hell village girl.Thumbs up for me if I finish this what-ever-it-is!”nada Rizkin keras.Lagi sekali Hana angkat kening mengejek.

“Makan jer lah.Tak payah nak speaking kat sini.Tak adanya orang nak tengok.”selamba Hana bertutur dan disumbatnya mee goreng ke dalam mulut.Tapi dalam hati,Hana memang dah nak gelak giler ni.Tahan!!!Jangan gelak lagi.Manipulated variable dah dibuat.Sekarang tinggal responding variables je!!Huhu..

Rizkin berdengus.Sudu dan garfu dicapai.Mee goreng diulit dengan garfu dan disuap dimulut.

Hana bulat mata.Sebentar lagi saliva akan bertindak.Jeng…jeng…

Satu.Dua.Tiga.

“Bala….!!!!!!Pedasnya!!!!Air!!!!!”Rizkin capai teh tarik didepan.Dengan rakus dia meneguk air.Tapi…ehem…air tu panas!!!

“Bala!!!!”Rizkin bangkit dari kerusi.Seisi alam kini memanah pada Rizkin.Pe ke halnya budak ni?Hatta pihak produksi juga pelik.Hana,memang dah rasa nak terguling kat situ jer.

“Mamak,sky juice!”Hana melaung.Terkocoh-kocoh mamak datang bawa sky juice.Dengan rakus,Rizkin meneguk air.Fuh….leganya…

Tapi lepas tu….”Hana!!!!!!!!!!!!!”


Sebab budak kampung tu,habis aku malu sebesen!Memang hampeh punya budak kampung…Dahlah kemera tengah on.Maunya tak malu.Nasib baik Sya dah janji takkan siarkan peristiwa tadi tuh..Memang Hana nak kena!!!!



Adoyai…tolonglah mulut oi jangan nak sengeh ker gelak ker kalau tengok Rizkin tu.Tapi,memang tak boleh!!!Tadi pun waktu sarapan,mulut ni rasa herot-berot jer nak tahan gelak.Huhu…mana taknya,teringat kisah semalam tu!Muka Rizkin macam udang kena bakar.Memang chomelnya tahap gaban.

“Apa yang awak dah buat kat Tengku?Kesian saya tengok dia tau.”Hazrik bersuara.Aku dengan Hazrik sekarang ada kat taman villa ni.Saja jer aku datang kat dia tadi bila aku tengok dia duduk atas kerusi panjang sambil lap kamera.Macam besalah tu!Kejap lagi ada rakaman.Aku dengar tadi Mak Jah cakap,ada tugasan mengejut.Apa tah!

“Ala…saya usik dia sikit jer tu”aku bersuara perlahan.Mataku memanah Pak Mat yang tengah menyiram pokok bunga.Aku nak tolong tadi,tak hinginnya nak bagi.Sebab tulah aku datang sembang dengan Hazrik.

“Awak Nampak tak saya bangun waktu tunggu pesanan semalam?”soalanku disambut anggukan dari Hazrik.”Saya cakap nak pergi tandas tapi sebenarnya saya pergi kat mamak.Suruh mamak campur lada banyak-banyak dalam mee Rizkin tu.Ha…keputusannya,lalakan dari Rizkin!”

Ketawa kami pecah.

“Mesti Tengku marah.Awak tak takut?Nanti dia singkirkan awak.”Hazrik berkata.

Aku cebik.”Saya tak kisahlah dia nak marah ker hape.Tak kisah!Saya lagi suka kalau dia singkirkan saya.Saya memang dah malas nak hadap Tengku yang ego tinggi melangit tu.Bongkak sangat dengan gelaran ‘Tengku’ kat depan nama dia tu.Huh…malanglah saper jadi bini dia!”aku mengutuk.Eceh…kalau dengan Hazrik memang best buat tempat lepas perasaan.

“Baik Hana jangan kutuk Tengku Rizkin.”Pak Mat menyampuk dengan sengehan.”Nanti kahwin pula dengan dia tu!Ha…jadi Puan Besar!”ketawa Pak Mat dan Hazrik pecah.

“Eleh Pak Mat ni.Berdaulat sangatlah dengan lawak tu!Nanti Hana ngadu kat Mak Jah.Biar malam ni Pak Mat tidur luar!”aku bernada ugutan tapi Pak Mat buat derk jer.Adoi,Pak mat dengan Mak Jah memang sepesen.Moleklah,suami isteri.

“Mak awak apa cerita?”Hazrik buka pertanyaan bila Pak Mat berlalu pergi siram bunga kat bahagian lain.

Aku berdengus perlahan.”Saya dah lama tak telefon mak..”

“Kenapa?”

“Nak guna telefon rumah ni susah betul.Ada sekali saya telefon,Rizkin pergi tarik wayar.Lain hari,Eurica siap perli saya,cakap yang saya nak kikis harta keluarga ni.Belum apa-apa lagi,dah pandai nak guna barang dalam villa ni.Diorang tak pelah ada handset.Bolehlah cakap aci redah macam tu jer.Saya ni?Huh..”aku melepaskan isi hati.

“Lah…kenapa tak cakap dengan saya.”Hazrik menyeluk pokek belakangnya.Handset jenama yang aku-tak-tahu namanya tergenggam di tangan Hazrik.”Nah..”

Aku angkat kening.”Apa?”

“Ambillah hanset ni.Saya ada dua.Awak gunalah handset saya yang ni.Nombor ni pun saya baru jer beli semalam,tak ada orang tahu nombor ni.”

Aku terpegun.”Saya tak boleh ambiklah barang awak.Saya segan.Lagipun kita baru jer kenal.Senang-senang jer awak nak bagi pinjam barang mahal macam ni.Macam mana kalau saya ni jahat?Tak takut?”

Hazrik tersenyum.Aduh…tu boleh cairkan ais kutub utara!
“Orang jahat tak adanya nak cakap diri dia jahatlah Hana oi…Saya percayakan awak.Saya bagi kat awak ni,ikhlas.Tader udang kat mee punya.Awak boleh telefon mak awak bila-bila masa jer.Saya Cuma nak Bantu awak atas nama persahabatan.Lagipun kat sini,awak tak ada saudara kan..”

“Tapi…”

Cepat kata-kataku dipotong Hazrik.
“Okey macam ni..anggap jer saya bagi awak pinjam.Lepas awak keluar program Pilih Hati ni,awak pulangkan pada saya.Hurm?”

Teragak-agak aku angguk.”Oooo….key.”

Hazrik senyum.Hanset ditangannya beralih ketanganku.Aku membelek-belek handset biru ni.Cantik dan Nampak mahal.

“Macam mana nak guna?”aku garu kepala.

Hazrik sengeh,lagi dan lagi!”Kalu nak buat panggilan,tekan ni..Kalau…”

Dan kalau,dan kalau dan kalau.Puh…banyak juga kegunaan handset ni.Tapi aku tak kisah sangat dengan semua tu.Apa yang penting,cara nak buat panggilan.Mak,tunggu Hana telefon!!



Kamera terpasang..Lima orang gadis berdiri dihadapan Rizkin.

“Haloo semua gadis jelita.”Rizkin tersenyum.Tak tertarik pun!”Hari ini ada tugasan mengejut untuk anda semua.Pasti semua tak sabar-sabar untuk mengetahui apa yang bakal berlaku nanti.”

Tengku Rubiah pula nak cakap.Mestilah,dah big boss.”Sekarang,semua gadis-gadis berada kat dapur.Dan…tugasan mengejut untuk semua finalis hari ni adalah,tugasan memasak.”

Eurica,Zarra,Lufya, dan Mellisa terlopng.Masak??
Aku??Relaks jer..setakat masak…no hal tu.Tak adanya aku nak terkejut beruk macam diorang tu.

“Jadi sekarang,semua finalis akan pergi shopping bahan-bahan mentah yang nak digunakan untuk masak.Bajet sebanyak RM 15.00 akan diberikan dan para finalis hanya boleh gunakan bajet yang diberikan dan bahan yang dibeli.Tak boleh terlebih dan gunakan sumber wang yang lain.Konsep masakan bebas tapi mestilah yang mengenyangkan.Hanya gula dan garam jer yang disediakan.Yang lain,by yourselves .Faham?”tegas nada Tengku Rubiah.

Angguk.

“Bagus.Jadi sekarang,naik limosun.”



RM 15.00?Mak aih…dahlah nak berbelanja kat pasar raya besar ni.Mesti mahal punya.Adusss….Aku menolak troli ke tempat bahan mentah.

Ikut logic…nak masak makanan yang bagi perut kenyang.Tu masalah pertama.Masalah yang kedua,kenyang yang macam mana?Ikutnya perut badak yang kalau makan 2 pinggan pun tak kenyang,macam mana tu huh?Masalah ketiga,nak masak apa ye?Aku memang pandai masak tapi otak aku ni jadi tepu pulak dah..Tak boleh nak pikir.

Dahlah pula tu,kamera menonong ikut.Pergilah zoom kat orang lain,rimas betul.Tapi nasib baik Hazrik yang jadi cameraman.Ha…tu tak per.

“Hana..”Zarra datang menempek kat sebelah aku.Aiiii,ni ajaib bin bapak ajaib ni.Pehal pula minah ni menempek kat aku?

“You nak masak apa?Mesti you dah plan kan?”perlahan Zarra berbisik.Sambil tu,tangannya mencapai sayur sawi yang ada kat depan ni dan dibeleknya.

“Entah..Saya tak fikir lagi”jujur aku akui.

“Finalis!!!!”

Puh semangat…memang tak payah nak guna mikrofon.

“Cepat…20 minutes only!”Sya melaung.

Zarra terkocoh dan meninggalkan aku.Dah dapat idea ker apa yang nak dimasak?Aku nak masak apa ye?Ha,dapat!Jari dipetik.



“Bagus…semua finalis Berjaya beli bahan masakan bawah bajet.Now…time to cook!!”

Semua finalis mula masak.Masak kat taman tu,ala-ala chef 5 bintang tu.Sorang satu dapur.Ala,tajaan.Apa nak kisah.

Semua bertungkus-lumus masak.Nampak kelakar giler bila Nampak sangat yang ada antara mereka tak pernah masuk dapur.Hazrik tersengeh.

Kamera ditangan dihalakan kearah Hana.Gadis ni,lain pula.Nampak sangat yang dia mahir bab potong-memotong ni.Bawang ditangan dipotong cermat namun tangkas.Perilaku Hana sangat menarik.

Dari tu,tak puas pula nak tengok budak ni.Kamera di zoom kan ke wajah Hana.Ya Allah,cantiknya dia.Muka yang panas dan ada titik-titik peluh namun gadis itu tetap Nampak menawan pada matanya.Pipi Hana yang memang merah semulajadi,Nampak lebih merah akibat bahang.Macam Barbie Doll versi sopan.Sangat comel!Hidung kecil yang comel,bibir yang comel,kening yang comel..Semua pun comel!

Perilaku Hana yang mengibas mukanya dengan tapak tangan membuatkan Hazrik lebih terpana.Dari jauh pun Hana boleh buat dada aku ni bergetar.Inikan dari dekat.

“Ehem…!”

Hazrik tersedar.Kamera dimatikan dan kepalanya memusing kebelakang.Rizkin..

“Apasal asyik zoom muka budak kampung tu?”

“Tengku…”Hazrik berdehem.”Kan memang tugas saya..”tanpa nada Hazrik menuturkannya.

“Ker kau dah masyuk dengan budak kampung tu?”sinis nada Rizkin.

“Heh..memang wajar kan seorang lelaki tertarik pada seorang perempuan.Yang tak wajarnya bila jadi terbalik.Tak gitu Tengku?”sekali lagi tanpa nada.Rizkin naik angin.

“Hazrik!”

Laungan dari Sya mematikan niat Rizkin untuk respon.Huh minah ni,kalau jerit memang champion of the world.Kelasss…

“Kau buat apa tu?On camera!”

Hazrik angkat kening pada Rizkin.”So Tengku,my job still need me.So,leave me..”tanpa nada,tanpa raut wajah,Hazrik menuturkan.Rizkin berdengus dan berlalu pergi.




Mak aih…siap pun masakan aku.Teruk juga nak berchenta dengan dapur orang kaya ni.Aku rasa,pakai dapur kat kampung lagi best..

“Tinggal 2 minit!”suara Tengku Rubiah nyaring.

Sup dalam periuk,aku tuangkan dalam mangkuk sederhana besar.Aku taburkan sikit daun bawang,biar Nampak berselera.Kuew tiaw yang tadi aku tos,aku tuangkan dalam mangkuk.Cili hitam,aku bubuh dalam mangkuk kecil.Bukannya kalau makan nanti, nak ambik banyak pun.Lainlah kalau nak kenakan orang,macam yang aku buat kat Rizkin tu..Ehem.Lastly, ketiga-tiga mangkuk aku letak dalam dulang.Mantop ni!

“Masa tamat…!”Semua finalis kelam-kabut.”Bawa hidangan masing-masing ke meja hidangan!”

Serentak itu,semua finalis angkat hidangan masing-masing dan menuju ke meja hidangan untuk dihakimi.Dimeja hidangan,ada 3 orang hakim yang agak berdaulat.Head,Tengku Rubiah.Co-head,bonda terchenta Rizkin ni..Tengku Mariah kot.Ek?Dan…huh,mestilah mafia yang kurang berdaulat tu ada.Dari pandangan mata dia yang menyalurkan laser tu,aku dapat agak yang dia nak kenakan aku balik.Hurm…

Semua finalis berdiri menghadap meja hidangan.Menunggu komen dan markah yang bakal di beri.

Hidangan pertama yang akan di nilai,Lufya.Aku perhatikan masakan Lufya.Apa yang minah melayu-arab ni masak?Macam…

“Telur goreng dengan sos?”kening Tengku Rubiah terangkat.Sah,tekaan aku tepat!!

“Saya bukan tak mahu masak yang lain tapi saya rasa hidangan lain tu bukannya mengenyangkan perut tapi hanya tambahkan lemak perut.So,I just made scramble egg.Ain’t that so good?It such a healthy food.Tengku Rizkin?”

Wah…memang boleh jadi tukang putar alam ni,banyak air liur buat kelentong.Siap bagi senyuman menggoda kat Rizkin lagi tuh.Puh…Tengku Rubiah dan menantunya hanya geleng kepala.Huhu,apa ya yang dia sebut tadi?Scramble egg kan..

Giliran Mellisa pula.Dia ni memang lawa tahap everest!Yelah,pan asean..Aku ni?Kuali Asean jer kot.Aduh.sempat lagi tu..

“Salad?”Rizkin bersuara.

Mellisa senyum.”Hurm..salad lebih baik dari scramble egg.”

“Er..”kata-kata Rizkin terhenti kat situ.Aku kat sini aci tahan gelak jer.Memanglah betul tu salad tapi aku Nampak macam ada kebun sayur jer tu.Tak ada rupa salad.Tah-tah dia aci pakai bedal je buat salad tu,hehe..

Eurica pula.Hurm,hidangan dia Nampak macam meyakinkan jer.Aku jeling sikit.Nak kata mee bukan mee.Nak kata meggi,jauh sekali.Alahai,bermadah pula.

Ketiga-tiga hakim sumbatkan kedalam mulut.
“Puhhhhhh.”isi makanan keluar dari ketiga-tiganya.”masin!”

Zarra..lagi bertuah,just telur rebus dan roti bakar yang dia bagi make-up sikit.

Jeng-jeng-jeng..aku punya pula..Tengku Rubiah dan Tengku Mariah sudah merasa kuew tiaw sup aku tapi Rizkin Cuma pandang je.Apa yang dia fikirkan?

“Riz,kenapa tak rasa?Sedap ni.”Tengku Mariah menegur.Rizkin cebik.

“Riz tak yakin dengan masakan budak kampung ni.Entah-entah,dia campur potassium cynide.Bukan boleh percaya sangat tu!”

Mak aih…sesedap rasa dia jer tuduh aku.Bubuh potassium cynide?Nak mati ker…racun tikus tu.Tak adanya aku tergamak nak buat macam tu!

“Riz…nenek dengan mama kamu makan tak ada jadi apa pun kan?”Tengku Rubiah pula masuk line.Rizkin cebik keji.

“Tak lama dah tu…..”Rizkin bernada ejek.

Tiba-tiba….
“Aduh,sakit perut ni”Tengku Mariah menekan-nekan perutnya.

Lepas tu…
“Auw..perut nenek!”Tengku Rubiah pulak.

Serentak dengan itu,kedua-duanya bangkit dan menuju masuk kedalam villa.Aku dapat rasakan aura bencana yang bakal menimpa.Dan Rizkin…matanya menghantar mesej ‘kan aku dah cakap!’

Tak guna!



Belacan!Cili padi!Jering!Petai!Mangkuk hayun tingkat punya Rizkin!Mukanya handsome macam Kamal Adli tapi hati busuk macam Sarip Dol Kampung Dusun!Kalu campak kat gunung berapi pun tak lut punya hati busuk dia tu.

“Hoi budak kampung!Cepat cabut rumput tu.Jangan nak terkumat-kamit mulut tu.Baca serapah konon.”Rizkin bersuara lantang.Dia yang tengah duduk kat kerusi batu sambil pegang News Strait Time.”Nilah hukuman nya sebab letak julap dalam masakan.Nak kenakan orang.Tunggu malam sikit eh.”

Aku bangkit berdiri dari cangkukng.”Rizkin!Saya tahu,awak yang bubuh julap tu kan?Sebab tu awak tak makan tadi.Awak saja nak kenakan saya!”

“Kau ni ada akal ker tak ha?Kau ingat aku sangggup buat macam tu kat mama dengan nenek aku semata-mata nak kenakan kau?Buatnya nenek aku datang penyakit lain… Lagipun,bila masanya aku nak buat?Ada waktu kau masak,aku datang kat kau?Fikirlah sikit.Dah buat tu ngaku jer lah.”

Aku terdiam.Betul juga tu.Tapi…ish,siapa yang buat?
“Tapi Rizkin,betul.Saya tak buat macam tu.Kalau saya nak kenakan awak pun,saya takkan libatkan mama dan nenek awak!Percayalah,saya tak letak pun julap dalam kuew tiaw sup saya tu…”

“Orang dah berak tepi jalan,mana nak ngaku.Eh…yang kau kenakan aku kat restoren mamak tu,apa kes?”

“Pasal tu…”

Kata-kata aku mati kat situ..



Zarra tersengeh sorang-sorang.Hatinya puas kini.Huh,dasar budak kampung.Senang jer rupanya nak kenakan dia.Waktu Hana tengah masak sup,saja dia datang kononya untuk minta garam.Tanpa Hana sedar,dia masukkan julap kedalam sup yang tengah menggelegak kat atas api.Dan…Hana terkena!

Sebab Hana kalah,maka aku yang menang acara masak ni.Thanks to julap!

Ketukan di pintu bilik menyedarkan Zarra.Pantas dia bangkit dari pembaringan dan membuka pintu.Rizkin!

“Saya nak bagi hadiah dekat awak sebab menang acara masak tadi..”senyuman Rizkin berikan.Huh,Tengku ni memang handsome!

“Dengan sepenuh hati saya terima Tengku..”

Rizkin angkat kening.Dia menyelup pokek dan mengeluarkan sesuatu yang dibalut sapu tangan.”Ni untuk awak..”Rizkin menarik sapu tangan tersebut dan isinya terdedah..Oooo,botol julap!

“Errr,apa ni Tengku?”buat-buat bodoh.

“Julap!”

“Ju…lap..?”Gulp!

“Lain kali kalau nak kenakan Hana,jangan nak libatkan mama dan nenek saya,faham!”sedikit keras nada suara Rizkin.

“Saya…”

“Saya tak kisah awak nak kenakan dia,saya lagi suka but lain kali…ingat,jangan libatkan diorang.Faham?”Rizkin tegas.Zarra hanya angguk.

“Anyway,thanks sebab dah kenakan budak kampung tu.Saya suka and make sure it as a secret huh.”

Angguk lagi.

“Ni hadiah awak..”Rizkin mengeluarkan bekas cicin dari poket dan meletakkannya ditangan Zarra.Kemudian,terus berlalu pergi.



*Salam Lebaran buat semua..mohon ampun zahir dan batin..
*TQ sudi support Chomelnya Chenta ni dan teruskanlah komen ye..nak kutuk,kutuk jer..Tader hal punya..=p
*Nak Tanya..suka Hana dengan Tengku Rizkin or Hazrik??Pilih jangan tak pilih na,=)

Wednesday, September 16, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 4

“Mawar yang terakhir adalah untuk…Milia!”

Yes…bagus!!!Sukanya aku….Bila mawar tu untuk Milia bermakna aku tersingkir dan aku dah Berjaya keluar dari tempat yang penuh dengan ego orang kaya ni.Aku dapat kerja dan tak perlu nak meng-glamor-kan diri yang tak berapa cantik nih..Tak perlu nak menghadap Rizkin yang menjengkelkan tu.Perlahan aku kedepan dan berniat mahu meninggalkan tempat ni.

“Hana..awak nak ke mana pula tu?”sergahan Rizkin mengejutkan aku.Eh,dah aku tersingkir mestilah aku nak blah dari sini.Takkan nak termenung jadi ikan termenung pula?Eceh..Dahlah pakai ‘awak’.Depan orang memanglah bersaya-awak.Kat belakang,wassalam lah semua tu.Aku-kau!

“Nak pergi dari sinilah.Takkan nak melangut kat sini?”aku angkat kening berkali-kali.

Rizkin kerutkan keningnya.”Kenapa pula awak nak pergi?Saya tak umumkan lagi mawar yang terakhir ni untuk siapa kan?”kata-kata Rizkin disambut anggukan oleh yang lain.

Ceh…cinabeng betul.Habis tadi tu apa?Takkan Rizkin ni ada kuasa hentikan masa pula?Boleh buat yang lain berhenti dan hanya aku yang boleh dengar apa yang dia cakap.Gila!Tu aku sendiri yang berangan tadi.Padan muka,free jer dapat malu!Depan kamera pula tu.

“Awak berangan ker?”fulamak Rizkin ni,saja jer nak bagi pemerah pipi semulajadi aku ni naik.Tak boleh jadi ni,Hana think something!

“Yelah..saya nak pergi dari sini sebab nak pergi tandas.Kat sini bukan tempat yang sesuai kan?”hah,goreng!Peduli apa aku.

Muka Rizkin berubah kelat.”Stay there and don’t go anywhere.”tegas suaranya.Aku yang malas nak bertekak terus undurkan langkahku.Milia mencebik.Entahlah,aku tak dapat nak tafsirkan cebikan dia tu.

“Baiklah.Mawar yang terakhir adalah untuk gadis yang masih bertahan dalam rancangan ni.Lagi satu,gadis yang terakhir ni adalah gadis terbaik minggu ni dan dapat makan malam bersama dengan saya.”

Huh,makan malam dengan mafia tu.Hai,untunglah kau Milia.Aku tengok muka finalis yang disebut namanya awal tadi berubah sikit.Hah,memang pun korang melepas!Huwah huwah.

“Baiklah.Mawar yang terakhir ni adalah untuk Hana Humaira’!”

Dump!Apa?Oh tak..tolonglah.Giler ker apa ni.
Milia pula dah teriak kat tepi aku.Aku betul-betul blur.Rizkin melangkah kearahku dan menghulurkan mawar merah.

“You’re in my game!”perlahan dia membisikkan kata-kata itu ketelingaku.Aku ternganga.Apa permainan yang ada dalam kepala si Rizkin ni?Teng-teng?galah panjang?Ngee…sengal betullah!

Rizkin dan semua finalis yang lain menghampiri Milia yang teresak.Entah betul ker tak,Rizkin siap peluk lagi si Milia tu.Huh,kebaratan betul!Ah…aku tak peduli yang tu.Yang aku peduli sekarang,nasib aku dengan si mafia ni!Tolonglah…



Aku bingkas bangun dari katil.Jam disisi aku kerling.Dah pukul 3.00 pagi.Dari pukul 1.00 tadi aku cuba nak pejamkan mata tapi memang tak boleh!Ni semua pasal apa yang berlaku tadi.Aku tak dapat nak cerakinkan permainan apa yang Rizkin dah libatkan aku.Aku serabut sangat ni!

Walaupun aku tak berapa nak rapat dan tak berapa nak suka kat si Milia tu tapi aku tetap sedih bila dia tersingkir.Sepatutnya aku!Aku ni!Tapi disebabkan otak mereng Rizkin,lain pula yang dah jadi.Hingar-bingar lah otak aku macam ni.Aku dapat rasakan yang finalis-finalis lain akan bertambah marah kat aku.Huh,Rizkin!!!

Akhirnya,aku turutkan saranan hati aku.Aku pakai tudung dikepala dan baju sejuk kat badan.Perlahan kakiku menapak turun ke bawah menuju kearah dapur.

Huh…leganya dapat minum jus ni.Puh,rasa macam melayang beban kat kepala aku ni.

“Hoi,nak mencuri ker ha?”sergahan membuatkan aku terkejut dan hampir jer cawan aku ni nak jatuh.Ngok ngeklah Rizkin ni.

“Kau nak ambil apa kat dapur ni ha?Ayam?Oh,mesti esok kau nak jual kat pasar.Ye tak?”berdesing telinga aku dengar kata-kata ‘keramat’ dia tu.


“Aah,memang nak jual pun ayam tu.Lagi elok rasanya jual ayam sebab mesti laku.Kalau jual awak,tak ada untungnya.”aku mengeluarkan kata dan Rizkin hanya tersengeh.

Dia menapak kearahku dan aku terdorong ke belakang dan kini belakang badan ku sudah melekap pada peti sejuk.Sekarang,aku betul-betul terperangkap!Badab rizkin kat depan aku,belakang ada peti ais dan kiri kanan ku dihalang dengan tangan Rizkin yang menekap pada peti sejuk.Apa yang dia nak buat ni?

“Apa kata kau uji dulu aku ni laku ker tak?”sengihan nakal mula terbit dari bibir Rizkin.Aku menelan air liur.Peh,memang kelat!!

“Awak…jangan nak buat benda bukan-bukan.Saya jerit karang.Awak…”kata-kataku mati bila Rizkin menekup mulutku.Oit,ni melampau.HARAMLAH!!!

Refleksi tanganku lebih pantas dari fikiran rasional akalku.Jus ditanganku,aku curahkan kemuka Rizkin.

“Shit!Damn you!”kedua-dua belah tangannya beralih kemukanya dan aku terlepas.Aku cepat-cepat menapak namun cepat saja lenganku disambar.

“Lepaslah Rizkin!Awak jangan ingat saya perempuan murahan!Jangan sesuka hati awak nak pegang saya!”aku meningkah.Rizkin melepaskan pegangannya.

“Hoi pempuan kampung!Dengar ni apa yang aku nak cakap.Aku tak teringin pun nak sentuh kaulah.Tak lalu pun.Perempuan kampung macam kau bukan taste aku.Out of the list okey.Jangan kau nak perasan.Aku pun benci kat kau.Tak hingin aku kat kau!”Rizkin bersuara keras.Hello,sekupang pun aku tak heranlah!

“Habis,kenapa awak singkirkan Milia?Kenapa saya ada kat sini ha?Nak jadi penunggu?”aku juga bersuara sama tahap dengan Rizkin.

“Oh,jadi kau ingat sebab aku pilih kau,aku suka kat kau?Dengar ni,aku kekalkan kau sebab aku tak puas lagi nak mainkan kau!Aku masih lagi nak seksa kau.Jangan ingat aku akan pilih kau jadi isteri aku.Never and never!”

Nah…tu dia jawapannya.Dia nak mainkan aku!

“Kau dah memalukan aku!Kau tolak aku masuk dalam kolam and kau ingat aku senang-senang jer nak lepaskan kau ker?Sorry lah!”

Rizkin menghamburkan kata dan terus berlalu.Eceh…ingat aku kesah ker ha?Nak mainkan aku?Kita tengoklah siapa yang akan kena main.Kau atau aku!

“Oh ye,jangan lupa date kita malam esok.You are the best girl this week!”kesengalan jelas terserlah dalam nada suara Rizkin.Huh,entah apalah yang dia nak buat!!!Bongek…




Rizkin tersengeh menghadap syiling.Hatinya tertawa sendiri.Badannya begitu selesa berbaring diatas tilam empuk.Seronoknya jadi anak orang kaya.Apa yang diimpikan semuanya terhidang kat depan mata.Cuma guna jer air liur nak minta apa,mesti dah terhidang.Tapi,bukannya indah sangat pun jadi orang kaya ni,semua benda dah diaturkan oleh kepala besar.Kepala besar yang tak lain dan tak bukan,nenek terchenta tu…Tengku Rubiah..

Semuanya dah diaturkan oleh Tengku Rubiah termasuklah hal nak cari jodoh ni.Boleh pula terkeluar idea kat kepala orang tua tu nak buat rancangan Pilih Hati ni semata-mata nak cari bakal isteri untuknya.Bila Rizkin bantah,cepat jer Tengku Rubiah keluarkan jerutan.

“Lose your share or follow my rules?”

Huh…gampanglah.Kalau tak ikut,habislah tak dapat harta sesen pun.Nak mati??Tapi seronok juga terlibat dengan benda-benda macam ni.Dikelilingi dengan perempuan yang cantik-cantik.

Eurica…

Zarra…

Lufya..

Mellisa…

And….?

Hana Humaira’!!!
Rizkin melepaskan keluhan.Ingat jer kat budak kampung yang kolot tu,hati Rizkin jadi panas.Budak tu memang mencabar tahap ke-macho-an dan ke-handsome-an aku ni!!! Dengan perangai dia yang suka mengelat bila disuruh,pandai menjawab bila diserang,selamba badak bila dimarah memang membuatkan hati Rizkin geram terutamanya pasal Hana tolak dia sampai jatuh kat dalam kolam.Nasib baiklah asma aku tak datang!!!

Kalau ikutkan,memang dia tak mau tengok muka budak kampung tu.Memang dah niat awal-awal nak singkirkan dia tapi disaat akhir,fikiran berubah.Selagi hati tak puas kenakan si Hana tu,dia tak akan lepaskan budak kampung tu!!!

“You are in my game Hana Humaira’!”keras nada Rizkin.




“Kita nak pergi mana malam ni?”aku terus menyoal Rizkin yang tengah berehat kat atas kerusi malam berhampiran kolam.

Rizkin menjatuhkan surat khabar yang dibaca.”Kenapa budak kampung?”

Huh,pekak betullah mafia ni.Aku Tanya sekali pun tak boleh nak dengar ker?
“Awak bagi saya dress yang entah ke hapa namanya,paksa mak jah suruh saya pakai untuk malam ni.Nak pergi mana?”aku cuba mengawal nada suara.Malas nak kuatkan volume ni.

“?Don’t you remember?You are the best girl for the last week.So,that dress for you to wear it this night.I don’t want you look…”

“Stop!!!!!”

Aku cepat memintas kata-kata Rizkin.”Cakap BM tak boleh ker?Gagal waktu SPM ker?”aku menuturkan geram.Lupa daratan betul.

“OK.Aku lupa yang kau manalah faham bahasa tu kan…Kau pakai jer lah.Nak makan kat hotel,takkan nak pakai baju kau yang macam kain buruk tu!”Ceh,cempedak nangka punya bahasa.

“Eh,biarpun baju saya macam kain buruk tapi tutup aurat.Dress yang awak bagi tu,tempah neraka jer jawabnya!”yelah…bayangkan dress paras lutut tak ada lengan!Aku yang bertudung ni nak kena pakai?Wassalam lah awal-awal.

“Aku yang tentukan apa jer.So,jangan nak membangkang!”Rizkin mula berang.Ingat aku kisah ker?Tak kisah walau sekuman pun lah.

“Saya yang menang,jadi biar saya yang tentukan apa yang saya nak pakai.Dan lagi satu,saya tak mau makan kat hotel!”aku sengaja nak apikan lagi amarah Rizkin..

“You….”Rizkin bangkit dari kerusi dan acukan jari telunjuknya ke mukaku.Ingat berdaulat sangat ker..

Aku angkat kening.”Nak adil?Apa kata kita buat cara yang betul.Siapa menang,pihak yang kalah kena akur dengan apa jer yang diarahkan.”

“Ok…nak buat apa?”Rizkin bersuara setelah berfikir.

“Kita lawan teka-teki.Tak dapat jawab…kalah!Hanya satu jawapan jer boleh cakap.”

“Ceh..dah trang-trang lah aku menang.Aku education dari UK.Kau?As a young girl from village!”cewi nak mampusnya…Hana,sabar..kemenangan milik kau!

“OK..Biar aku mulakan teka-teki ni..”Rizkin megah.”Apakah nutrisi makanan yang dapat meneutralkan warna DCPIP?”Kening Rizkin terangkat…

Weh,apa jenis teka-teki tu?Orang main teka-teki kampung,yang dia ni nak sabitkan nutrisi makanan tu apa kes?

“Ha budak kampung,kau tak boleh jawabkan?Tu soalan biology yang tak silap aku budak form 4 pun tahu.Tapi bagi budak kampung macam kau ni,wassalam awal-awal ye..Belajar pun tak tinggi.So,elok kau menyerah jer..The best win huh..”

“Kalau saya dapat jawab?”

“Kalau kau dapat jawab,aku terus menyerah kalah.Tapi aku memang sure kau tak dapat jawab!”

“Er…er…”aku yang tergagap membuatkan Rizkin tersenyum kemenangan..

“Kal….”kata-kata Rizkin mati bila aku pintas.

“Vitamin C yang dapat meneutralkan DCPIP….”

Rizkin ternganga tak percaya dan kemenangan memang milik aku..Hahaha,pandang rendah lagi kat aku.Weh,aku belajar biology lah.Ingat aku tolol sangat ker?Haha Rizkin…The best win!!!



“Rizkin,mana kau punya tux?Kenapa pakai t-shirt?Nak makan kat hotelkan..”Sya bertanya pelik.Aku yang berdiri berhampiran Rizkin,tahan nak gelak.

“Saya dah menang Tengku Rizkin!!!”

“Huh…so?”kening tak-puas-hati terpamer.

“Saya nak makan kat Restoren mamak..OH ye,takkan nak pakai tux pergi makan kat restoren mamak kan?T-shirt please dan….jangan pakai warna hitam!!!Mafia punya kaum tu..Ingat,patuhi janji awak tu.”

“Kalau tak?”kening helah-nak-ngelat terpamer.

“Entahlah,saya tak fikir pun nak buat apa-apa kalau awak tak ikit tapi…saya akan ingat awak sebagai si pengecut yang tak patuh janji dengan perempuan.

Dan yang terjadi…inilah!!!Rizkin pakai t-shirt selain warna hitam…Buat pertama kalinya.

“Tukar plan.Tak jadi makan kat hotel.Pilih kedai mamak.Nak tukar angin.”Rizkin menjawab pendek-pendek.

“Tapi…ni nak buat rakamanlah Riz.”Sya sedikit membantah.

“Apa salahnya.Biarlah orang tengok aku ni jenis low profil.Boleh makan kedai mamak.”ceh,pandai jer nak kelentong!

Setelah semuanya bersiap.kami bertolak.Aku dan Rizkin naik limosun dan pihak produksi ikut dari belakang dengan van.Macam lawak tahap hiperbola….pergi kedai mamak naik limosun..Hahaha…berdaulat sangat tu.


Di restoren mamak….
“Mau pesan apa?”mamak datang ambil pesanan.Aku kerling Rizkin.Nampak sangat yang dia tu tak selesa.Aku memang rasa nak tergelak jer…

“Em..saya pemenang,jadi saya akan order kan makanan…”aku angkat kening pada Rizkin.

“Teh tarik 2,mee goreng 2!”

“Kau tahu…nilah tempat paling buruk aku pernah makan!”Rizkin bersuara bila mamak tu pergi.

“Saya tak mau tahu pun…”aku selamba jawab.Tengku yang sorang ni memang nak kena diajar sikit.Otak aku tiba-tiba keluarkan idea yang sangat bernas.

“Nak pergi bilik air kejap.”aku melangkah meninggalkan Rizkin.Kaki aku bukannya pergi kat tandas tapi……..


*apa ye yang Hana nak buat untuk kenakan Rizkin??teka ler….

Sunday, September 13, 2009

reSULT PEKsa..



~gambar wajah x berdosa walaupun result hampeh,he3..~

Assalamualaikum..
adoh,cepatnya masa berlalu kan..
tup-tap tup-tap dah nak dekat raya..
alahai,bila lagi kan nak berchenta dengan baju raya yang bagai tu??
ala-ala miss world kelas pertama lah nanti kalu bab bergaya sakan..
eceh,berdaulat giler tu,he3..

kat sini,qyqa nak coretkan sikit result peperiksaan penilaian 2 hari tu..
walaupun just penilaian tapi still ikut format..
huh,jenuhla nak berchenta dengan buku yg berlambak tu..
tp sebenarnya tak adalah berchenta sgt..
ha,sebab tulah result aci cukup makan jer(takut kena gastrik,huhu)

Yang dapat A..

matematik moden(turun 3 markah)

bahasa melayu(turun 4 markah)

pendidikan al-quran dan as-sunnah(turun 8 markah!!!!)

pendidikan syariah islamiah..(naik 18 markah!!!~berchenta sungguh ni)

additional mathematics(turun 7 markah)

tengok..banyak yg turun dari yang naik..cam hampeh betoi kan..


Yang dapat B..(agak berdaulat sebenarnya)

sejarah..(dari A jatuh b..hancussss)

Bahasa inggeris..(ni pun sama..bahagian literature aci pakai redah jer)

bahasa arab..(meningkat sikit markahnya~buat esei tu...)

kimia..(makin jatuh result kimia qyqa..truk ar..makin belajar makin 'SENANG GLER'!!!)

biology..(huwarh...ni pun jatuh...banyak o sampai 12 markah..dari a yg comei tu jd b..)

fizik..(pun jatuh juga..)


banyak sangat yg jatuh lah...cg kelas qyqa pun dok bising jg..hari tu bole dapat 8a ni tinggal 5a jer..kira dah cukup sampai seru nak jadi nyawa ikan dah tu..mak qyqa pun bising gak sebab asyik dok berchenta dengan komputer ni..eceh...tak per,akhir tahun ni,qyqa nak buat lek lok..tu pun kalau angin somalia malas tak datang..kalau datang datang memang bencanalah tahap hiperbola..wassalam jawabnya..

ada pape nasihat tak untuk budak pra-matang ni jadi rajin???
nasihat ckit..
eceh..
wassalam..

Saturday, September 5, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 3

Aku melemparkan pandangan maut pada 2 orang yang ada kat depan mata aku ni.Dahlah tadi matikan lampu,tutup pula tu mata aku.Hei,geramnya…!!!Aku pula disuruh duduk atas sofa,diorang berdiri.Macamlah aku ni penjenayah besar.Orang lain,aku tak tahu pergi mana.

“Awak tak boleh keluar dari villa ni,Hana Humaira’!”Tengku Rubiah berkata tegas.Aku memeluk tubuhku.Rasa sengal tahap cipan ni!!Tengku Rizkin yang berdiri kat sebelah Tengku Rubiah melemparkan senyuman sinis.

“Tengku tak dengar ke tadi yang cucu Tengku ni dah halau saya?Jadi apa gunanya saya kat sini kalau dah memang dia halau saya?Nak jadi patung cendana?Dahlah tadi kaw-kaw dia hina saya.Saya malu!Malu Tengku…”aku tak berniat nak kurang ajar kat orang tua tapi hati aku ni sakit tau.Tambah-tambah bila tengok si mafia tu!!!

“Dah perangai kau tu yang tak elok,aku Cuma tegur.Tu pun nak terasa hati?Perempuanlah katakan..”nada mengejek jelas kedengaran.Tengku Rubiah menyiku mafia tu.

“Tegur?Tu bukan tegur tapi maki!Tak pernah belajar ke perbezaan antara tegur dan maki ha?Tak pernah ambik tahu?”nadaku sudah melengking.Geramnya hanya Tuhan jelah yang tahu.

“Hoi perempuan kampung,jaga mulut kau tu!Nanti tak pasal-pasal makan penyepak aku ni!”muka mafia tu dah berubah merah.Memang macam mafia pun!

“Nak sepak saya?Ada berani?Baculnya kalau sepak perempuan….”aku angkat kening dan bertambah marahnya si mafia tu.

Tengku Rubiah serba salah.Dia menepuk perlahan bahu Rizkin.Aku yakin sangat tahap kemarahan dia dah tahap hiperbola tu.Huh,ingat senang-senang jer ke nak pijak aku?Tengku Rubiah berbisik sesuatu pada Tengku Rizkin dan aku tak hingin pun nak ambil tahu apa yang diorang bisikkan tu.

Tengku Rizkin berlalu meninggalkan aku dan Tengku Rubiah.Fuh…Alhamdulillah Ya Allah…Kau selamatkan mata aku dari menjamah muka si mafia tu.

“Hana,bagi pihak Rizkin,saya nak mohon maaf atas apa yang terjadi.Riz tu memang perangai dia macam tu.Keras kepala,ego.Saya harap sangat Hana tak pergi macam tu jer.Kalau betul Hana nak pergi dan Riz pun macam tu,tunggu hari Sabtu ni.Biar Riz singkirkan Hana dari program ni.Kan lebih elok macam tu?Lepas tu,Hana bolehlah tuntut balik tawaran kerja setiausaha tu.Boleh ye Hana?”lembut suara Tengku Rubiah membuatkan hati aku turut jadi lembut.Bukannya susah nak cakap dengan Hana Humaira’ ni.Aku bukannya jenis orang yang ego tak bertempat.

“Baiklah Tengku,saya akan terus stay kat sini sebab Tengku jer.Kalau fikirkan perangai Tengku Rizkin tu,dah lama saya pergi…”kata-kataku disambut senyuman dari Tengku Rubiah.

“Tapi…boleh tak kalau saya nak minta sesuatu?”teragak-agak aku nak cakap.Ish,rasa seganlah pula ni.

“Apa?Hana nak mas ker intan ker,boleh jer..”bersungguh nada Tengku Rubiah.Aku tertawa.

“Tak,bukan tu.Err…selama saya masih ada kat sini,boleh tak kalau saya nak..er..”

“Apa?”

“Saya nak makan nasi…Bukan saya tak sudi nak makan benda lain tapi perut saya memang tak serasi kalau sehari tak makan nasi.Boleh yer?”aku mengenyitkan mata.Ceh…bajet comellah konon,hehe..Tengku Rubiah tersenyum.



Hari ni,aktivitinya bersantai dengan Rizkin kat kolam.Rizkin?Yelah,Tengku Rizkin a.k.a si mafia tu.Aku dah malaslah nak sebut gelaran ‘Tengku’ yang ada kat depan nama dia tu.Kalau sebut pun,memalukan keturunan jer…

Bosan giler ni.Finalis-finalis yang lain,memang nampak seronok sebab diorang dapat menggedik dengan Rizkin tapi aku,sorrylah..Geli aku nak menempek dekat Rizkin tu.Buat sakit hati dah mata aku jer.Mata?Yup,mata!Sebab dia tu suka sangat pakai pakaian warna hitam!Tak pernah aku Nampak dia pakai warna lain selain hitam.Nasib baiklah dia tu putih,kalau tak Nampak gigi jelah..

Aku duduk kat atas kerusi jauh sikit dari tempat diorang.Mataku melilau-lilau dan tiba-tiba…mataku ternampak hero aku yang selamatkan aku tu!Ala,abang kamera yang sambut badan aku waktu aku nak terjatuh.Aku belum lagi sempat ucap terima kasih kat dia.

Hurm,dia tengah sorang tu dok lap kamera dia atas kerusi panjang.Mungkin kejap lagi nak rakam aktiviti kami.Nak pergi kat dia ke tak?Nak pergi,tak pergi,nak pergi,nak pergi!Dengan langkah yang agak-agak ayu,aku menuju kearah dia.

“Ehem…err tumpang Tanya,jam pukul berapa?”Ya Allah,yang aku pergi Tanya pasal jam tu pasal apa pulak?Ish,ngek ngok betullah.

Dia mengangkat muka dan memandangku pelik.
“Kat tangan cik tu,bukan jam ker?”jawapan dia membuatkan aku termalu sendiri.Ish..

“Err,jam saya ni tak betul!”Hana,cover malu!Jangan gabra Hana!

Dia ketawa,kenapa?
“Jam cik okey lagi sebab tak betul!Jam saya pula dah mati!Saja je nak pakai”
Mak oih…ni ala-ala perangai kedekut mak jer ni,aku tertawa.Dia pun sama.

“Tak mau jemput saya duduk ker?”aku bertanya bila ketawaku reda.Dia menggunakan isyarat tangan menyuruh aku duduk.

“Kenapa Cik Hana tak mau duduk dekat Tengku?Nanti tak dapat pula nak pikat hati dia..”wah,dia tahu nama aku.Huh,mestilah tahu dah dia cameraman.Hehe..

“Macam nak halau saya jer..Saya malaslah nak duduk dekat dia tu.Menyakitkan hati saya jer!”aku bernada mengutuk dan dia masih gelak lagi!Aku tahu dia faham maksud aku sebab waktu makan malam tu,dia pun ada.

“Cik Hana,ramai orang nak pikat Tengku tu.Siapa yang tak mahu?Kacak,kaya,bergaya..Rugi tau!”aku cebik dengar kata-kata dia.

“Kalau semua nak pikat si Rizkin tu,tak kahwinlah lelaki yang lain,ye tak?”dia ketawa lagi.Dia ni memang suka ketawa sejak azali ker?Tapi,aku rasa senang dengan dia ni.

“Kalau macam tu,kenapa cik…”belum sempat dia menghabiskan ayat,aku memintas.

“Boleh tak awak jangan panggil saya cik?Panggil jer nama saya!Hana.H.A.N.A”ha,aku siap ejakan nama aku lagi.

“Oh,ok…Hana…Urm,habis,kenapa awak masuk program ni kalau awak tak teringin nak jadi isteri Tengku?”persoalan dia membuatkan aku terfikir.Nak cerita ker?Takkan dia tak tahu kot yang aku terperangkap.

“Adalah sebabnya.Ok,stop cerita pasal saya.Nama awak apa ye?”

“Saya?Panggil jer saya Hazrik!Tu nama sayalah tu..”dia tersenyum manis.Oh…Hazrik,nama yang sedap.

“Hazrik…ok..saya sebenarnya nak ucapkan terima kasih kat awak.”

Hazrik angkat kening.”Sebab?”

“Awak dah selamatkan saya.Tak ingat ker yang awak sambut saya kat tanggan semalam?Urm,sebab tu saya rasa patut ucapkan terima kasih!Kalau tak,jadi nangka busuklah saya..”bersemangat aku menuturkan.Hazrik tersenyum lagi.

“No hallah pasal tu.Saya Cuma jalankan tanggungjawab saya memberi bantuan kepada yang memerlukan.Tak gitu?”

Aku angguk dan tersenyum.

“Hana!”puh semangat,siapa pula yang teriak nama aku yang sedap tu?Huh,tak lain dan tak bukan,Rizkin.Dia dah tercegat kat depan aku dan Hazrik.Pe cerita pula ni?Menyebuk jer.

“Kau buat apa kat sini ha?”tinggi melengking suaranya.Eleh,ingat aku heran ker?

“Duduk bersembanglah,takkan menggali kot?”aku jawab dengan sinis.

“Kau sepatutnya duduk dengan kami semua,jom!”dia menarik lenganku.Weh,apa ni ha?Aku merentap lenganku dari pegangan Rizkin.

“Suka hati sayalah saya nak buat apa!”

“Kau…”

“Tengku,dia Cuma berbual dengan saya jer.Tak salah kan?”Hazrik dengan gentleman nya menyampuk.Oh Hazrik,kau sentiasa jadi hero aku.

“Kau jangan nak menyampuk!”Rizkin terus menarik aku dan kedudukan kami kini berhampiran dengan kolam.

“Apa yang awak nak buat?”aku bertanya…

“Apa aku nak buat?Aku…”dia merapatkan mukanya kearah muka ku.Apa ni?Dengan semangat yang aku kumpul………..

Dush!
Tanpa sedar aku tertolak Rizkin kedalam kolam!!!Tak sengaja tu…

Semua yang ada di sekitar kolam menuju kearah kolam untuk melihat keadaan Rizkin.Aku telan air liur.Aku betul-betul tak sengaja.Hazrik menghampiriku.

“Apa awak dah buat Hana?Tengku ada asma!”

Aku bulatkan mata.Serentak dengan itu,Hazrik terjun kedalam kolam untuk menyelamatkan Rizkin.Ya Allah,janganlah apa-apa terjadi kat Rizkin tu.

HANA HUMAIRA’ PUNCA TENGKU RIZKIN MENINGGAL

Aku tak nak statement macam tu keluar kat akhbar!



Lega nya aku bila Rizkin tak apa-apa.Tapi sekarang,semuanya nak pandang serong kat aku.Aku tak salah ok!Aku takkan tertolak Rizkin kalau dia tak cuba nak buat benda tak senonoh.Semua finalis dok mengutuk aku!Tadi aku terdengar sendiri yang diorang semua kutuk aku kat taman.

“Teruklah si Hana tu.Melampau gila kan?”tu suara Mellisa.

“Aku rasa dia nak goda Tengku lah.Tu taktik dia nak menyerlah dari kita yang lain ni.” Hah,kalau suara yang tak sedap tu,suara Zarra.

“Tengoklah pakaian dia tu,memang tak layak nak bersaing dengan kita.Dasar gadis kampung!”Huh,Lufya!!

“Kalau Tengku mati,melepaslah hajat kita nak jadi bini dia kan?Dan aku akan bunuh si Hana tu!”amboi Eurica,sedap jer nak bunuh aku!

“Aku yakin sangat yang esok Tengku akan singkirkan dia dulu.Yelah,dah dia yang buat Tengku macam tu.Siapa berani nak bertaruh?”wah,si Milia ni lagi hebat,siap ajak bertaruh!

Hati aku yang membengkak ni,sabar je lah.Aku ingat nak keluar jer dari tempat persembunyian aku dan serang diorang.Tapi bila difikirkan balik,biarlah.Sebab esok aku yakin sangat yang aku akan tersingkir dan bermulalah kehidupan aku yang tenang!



Semua Finalis berdiri melintang menghadap Rizkin.Malam ni,malam penentuan siapa yang akan tersingkir.5 batang bunga mawar di tangan Rizkin mewakili 5 orang gadis yang masih lagi kekal dalam program pilih hati ni.

“Hai semua gadis-gadis jelita.Hari ini,akan berlaku penyingkiran yang pertama untuk program Pilih Hati.Gadis yang tidak menerima bunga mawar dari saya,mesti pulang dan beliau bukan lagi calon hati saya.”Rizkin memulakan mukaddimah.

Kamera terpasang,dan secara lansung.

“Bunga mawar yang pertama untuk…..Eurica!”yes,bukan aku!

Dengan langkah ayu,Eurica datang kearah Rizkin dan mengambil mawar tersebut.Eleh,aku tahu kalau tak ada orang ni,mesti dia dah terlompat-lompat macam beruk..

“Bunga mawar yang kedua untuk….Zarra!”yes,bukan aku juga!

“Bunga mawar yang ketiga untuk…..Lufya!”

“Bunga mawar yang keempat untuk…..Mellisa!”

Dan sekarang Cuma tinggal 1 mawar.Antara aku dan Milia.Aku yakin yang bunga mawar tu untuk Milia dan aku yang akan tersingkir!Aku yakin sangat-sangat.Aku jelling Milia dan dia memberikan senyuman sinis.Aku dapat rasakan yang dia dapat rasakan kemenangan.

Dengan apa yang aku dah buat kat Rizkin,mesti dia dah tak mau aku ada kat sini lama-lama.Aku pun tak kisah.Biarlah aku tersingkir,dapat kerja setiausaha.

“Baiklah….tiba untuk mawar yang terakhir.Antara Milia dan Hana…”Rizkin bersuara perlahan.Nak suspenlah konon tapi aku tak rasa suspend lansung!

“Bunga mawar yang terakhir untuk……..”

Wednesday, September 2, 2009

Nak merepek..

ASSALAMUALAIKUM semua..
Huwarh...boringlah sekarang ni..sepatutnya waktu ni kena buat homework tapi rasa malas sangatlah..sengal giler sekarang ni.Tu yang rasa nak merepek jer..
eceh..nak merepek pa ya?ala..tak kesahlah kan..ada aku kesah??eceh..cam pernah dengar jer tagline tuh,huhu...

Tension ni sebenarnya sebab tadi kat sekolah dapat result periksa..Adoi,lemah semangat limpa+hati kalau cakap pasal result ni...tap per,nanti qiqa nak juga tulis kat blog ni..sajer,nak kongsi2..bila dah dapat semua paper,nak coretkan juga kat sini..hahaha,berdaulat giler tuh!!



nak kongsilah dengar meka lagu2 yg qiqa suka dengar..eceh..berdaulat sangat ker ha lagu yang cik qiqa suka dengar sampai nak tulis kat blog ni?
he3...suka hatilah kan...blog sendiri..

1.lagu nasyid KELUARGA BAHAGIA by SAUJANA..
kalau dengar lagu ni,Qiqa mesti rasa sayu tau...cam lah lagu ni ada aura..memang betul...rasa sayu sangat...nak kata sampai nangis tu,tak adalah sangat..

2.lagu LOVE STORY by TAYLOR SWIFT..
pEh,ni lagu masyuk siut..sukalah dengar lagu ni,ala-ala berangan sakanlah kalau dengar lagu ni.melampau ker ha?hehe..bayangkan sang putera datang..eceh,tak berdaulat tu!!

3.lagu TERUSKANLAH by AGNES MONICA..
adusssss...ni 1 lagi lagu jiwengssss...lagu ni betul2 mendayu taw..ada pakwe tapi pakwe tu macam orang asing dalam diri kita ni.Oceh...baik tak payah ada pakwe kan..tapi...COUPLE ADALAH HARAM K...

4.lagu THE CLIMB by MILEY CYRUS..
ni lagu yang bagi semangat kat qiqa..lagu ni kalau dihayati betul2 memang membakar semangat..nadanya pun bes ooooooo...

5.lagu TEMAN SEJATI by BROTHERS..
kalau dengar lagu ni,qiqa mesti teringat kat kawan2 lama qiqa..aduh,rindu giler!!!!

korang pun mesti ada lagu kegemaran kan..lagu korea?haha,qiqa tak layanlah..hehe sebab tak paham so tak ada fell..tapi suka muka orang korea..
pe ek agaknya lagu kegemaran korang??
tell me ha..
k mak dah bising tu..
adious..
wassalam ya habibi wa habibati..
There was an error in this gadget