[[QYQA'S]]

Saturday, October 31, 2009

CERPEN BARU:ARIL & AKIM

Akim meneguk air botol disisinya.Tekaknya yang kering memang dah parah.Mana taknya,dari pukul 10 pagi tadi sampai pukul 2 sekarang ni,duduk memancing.Memang badan rasa sengal.Baldi berisi ikan tangkapan dikerling.Ehem..punyalah lama memancing,tapi ikan yang ditangkap tak sampai separuh baldi pun.Hm..sungai sekarang dah tak banyak ikan..Tenat!

Geng sebelah dipandang.Oiii!Dia buat apa tu?Tangannya ditongkatkan kebelakang,mata pula tertutup.Chait!!!Dia tidur??

“Aril!”Akim membaling batu kecil.

“Hoi superman datang tak bagi salam,salam tak sambut superman melayang?Eh..ada aku kesah??Ye??Aku bukan azwan eh ali ali!”Aril yang tersedar melatah.Dari posisi duduk tadi,dia dah bangun buka langkah silat.Hah hah,Akim gelak..

“Aril..”Akim bangun mencapai lengan Aril.”Woi,dah dahlah tu..Teruklah kau ni!”

Aril masih mamai.Mukanya Nampak tak berdosa.Suci macam bayi.Tapi bila jer roh dia dah sepenuhnya masuk dalam badan..Pap!!Belakang badan Akim dipukulnya.

“Pinggan mangkuklah kau ni!Kenakan aku pula..Aku bagi karang!”Aril menunjukkan sikunya.Ada ker kawan tengah tidur,dia pi kacau?Aril kembali duduk.Begitu juga Akim namun sisa tawanya masih ada.

“Yang kau pergi tidur tu sape suruh?Aku ni yang susah payah nak tunggu ikan..”Akim mencapai tali pancing.

Aril berdengus.”Penatlah weh.Nama jer memancing tapi aku rasa macam masuk formula one!Lama sangatlah kita memancing ni..Aku nak balik ar..Dah tengah hari,Zohor pun kita tak buat lagi..”Aril mengurut tengkuknya perlahan.

“Awal lagi..”jam ditangan dikerling.”Lagi setengah jam,kita baliklah..”Akim memberikan cadangan.Aril hanya angkat kening tanda setuju.

“Aril..”

“Hm..”

“Lepas SPM ni,kau nak buat apa?”mata Akim masih pada sungai.

“Apa pasal keluar soalan cepu-perak ni?Dah tak ada cepumas?”Aril ketawa.Akim geleng.”Entah..kahwin?”tanpa perasaan Aril menuturkan.

Akim pusing kepala 90 darjah kekanan.Matanya bulat.
“Wow!Ni biar betul ni..Hahaha..cucu wak Seman nak kahwin dah..Kalah anak dara sopan kat kampung ni!”Ketawa Akim kuat.

“Weh..tengok kakilah..Asal?Tak percaya kalau aku kahwin awal?”

“Bukan tak percaya tapi tu kira spesis luar semesta dah tu..Aril kahwin??Huwarh..Siapalah malang dapat kau..”kali ni ketawa Akim makin menjadi..

Aril buat gigi arnab.”Malam ni aku cakaplah dengan atuk aku..Mesti dia seronok dapat menancu..”

“Menancu?”

“Lam-pi betullah kau ni!Aku kan cucu dia..Menantu tak sedap..Menancu baru kelas..”

“Ohhhh..macam taucu?”

Sesaat.Dua saat..
Kah!Kah!Kah!Kah!

“Arila!”ketawa mereka mati bila suara yang seperti kilat menyambar..Aril telan air liur.Suara guruh tu,memang dah tahu dah.

Wak Seman cekak pinggang.Muka pucat Aril dan Akim dipandang.
“Tengah-tengah hari buta,tak tahu nak balik rumah?Apa nak jadi?Balik!”Wak seman menghampiri Aril.Telinga comel Aril dicapai dan ditarik membuatkan Aril terdiri.

“Adeh..adeh tok..Sakit..”Aril menjerit kecil.Wak Seman melepaskannya.

“Balik cepat!Kemas!”

“Yes sir!”




Aril menekan alat kawalan jauh.Ahhh..bosannya,tak ada cerita best ker ha?Semua cerita sepesen jer.Pula tu banyak cerita Indon jer.Aku ni kat Malaysia ker Indonesia?

“Ya Allah..”Wak seman tepuk dahi.”Apa anak dara tengok TV kangkang macam ni?Kamu ni tahu sopan tak?”Wak seman menghampiri Aril.

Aril telan air liur.
“Ala Atuk ni..tak sporting lah!”kakinya yang ngebat mengangkang tadi,dibetulkan.Mata dari skrin TV dialihkan pada wajah Wak seman.Kang tak pandang waktu cakap,kena bebel lagi.

“Apa tin-tin?Tin kat belakang rumah tu,adalah!”

Aril ketawa.Adeh atuk ni..Sporting pun tak tahu.Er..kena takallam dalam arab kot,baru atuk faham.

“Tu lagi satu!Gelak macam lelaki.Ila oh..sedar tak yang kamu tu perempuan ha?Bukannya lelaki..Ni perangai tak serupa perempuan.Mengalahkan lelaki.Apa nak jadi..”wak seman menggeleng.Aril hanya diam.Malas nak jawab sebab dah banyak kali benda yang sama jadi topic.

“Atuk ingat..lepas kamu SPM ni,kahwin terus. Setuju tak?”

Aril angguk tapi kemudian matanya bulat.
“Kahwin tuk?”tak percaya.Eh..baru tadi aku main aci nak kahwin dengan Akim,ni termakbul.Alemak..janganlah..

“Yelah..Atuk rasa cara tu jer yang boleh ubah kamu jadi perempuan asli..”

“Ish..buat apa nak jadi perempuan asli..orangkan melayu..”

Wak seman hembus nafas.
“Apa-apa lah Ila oii..Atuk dah tekad,memang nak kahwinkan kamu.Ingat tu.Kalau kamu tak mau pun,atuk tetap akan kahwinkan.Ingat,atuk ada hak nak kahwinkan kamu tanpa persetujuan kamu.Hak arwah abah kamu tu dah jatuh kat atuk “

Wak seman bangun.Mulut Aril masih nganga tak bertutup.Masuk lalat pun redha punya.Beruk pun tak terkejut macam ni!!!Huwarh..



Akim menekan perutnya yang terasa senak ya amat akibat gelak yang melampau-lampau.Memang rasa tak cukup nafas.Aril disebelahnya mencuka.Memanglah kesian tapi lawak!

“Tulah kau!Doa lagi!Adeh..Ni boleh masuk lawak antarabangsa tau!”Akim mengesat air matanya yang menitik.Ni air mata lawak antarabangsa..

Lengan Akim ditolak kasar.”Weh..aku cerita kat kau sebab aku nak luahkan perasaan,bukannya nak bagi kau gelak macam orang tak cukup wayar!”

“Weh..rileks lah.Apasal pula kau nak marah-marah ni?Sejak bila Aril sensitive ni?Oooo..sejak Aril dah jadi Arila kan..”ketawa lagi dan lagi.

“Geramnya dengan kau ni!”Aril jerit.Satu kelas memandang.Pe kes?Tapi dah maklum,Aril dengan Akim memang macam tu,selalu tak cukup wayar.Entah wayar apa yang lupa nak pasang hari ni.

“Ok lah Aril sahabatku.Habis,kau nak buat apa?Apa yang aku boleh tolong?”Akim kembali normal.Walhal dalam hati,rasa nak hantuk jer kepala kat meja sebab nak gelak lagi!!!

“Ermm”jari telunjuk Aril bergoyang didagu.Keningnya pula terangkat-angkat.”Kau jerlah jadi laki aku!”

“Wah!!!!!!!Tak mau!!!!!!”kali ni,jeritan Akim membuatkan satu kelas terkejut.

“Aril!Akim!”suara Joe,ketua kelas kedengaran.Kedua-duanya memandang Joe yang duduk dibelakang.”Sejak bila praktis jadi pasangan Tarzan ni?”dengar jer Joe cakap,satu kelas ketawa berdekah-dekah.Jarang nak dengar Joe bagi humor macam tu.Akim dan Aril tarik muka.

“Tak payahlah kau nak terkejut sampai macam tu sekali..”Aril memdatar.Akim senyum.

“Sorry ar..Tapi aku terkejut sangatlah.Ada ker kau nak aku jadi laki kau?Weh..huhu!You’re not my taste ok!Kau Cuma akan jadi BFF aku sampai bila-bila tau!”

“Oh..kau ingat aku ni nak kat kau?Cekadaklah..Aku Cuma merepek tadi.”Aril melepaskan keluhan.

Akim pandang Aril.Alahai,kesianlah pula kat dia.Bukannya Aril ni tak cantik..Cantik tapi kasar.Kalau kat sekolah,ok lah sebab Nampak dia pakai baju kurung dengan tudung.Tapi kalau kat luar,dressing macam laki.Rambut pendek.Kasar.Nama sedap,Arila Insyirah Iffani..tapi nak orang panggil Aril.Dari kecik lagi macam tu.Pantang kalau orang panggil dia dengan nama dia.Cuma orang tua jer yang dapat daulat panggil dia Ila dan seangkatan dengannya.

“Weh..dah waktu rehat ni.Jom pi library..”Akim bangun.Aril pun ikut sama.



Hari terakhir SPM!!!
Hoyehaho…
Hoyah!!!!
Merdeka!!!!
Joe selaku ketua kelas melaungkan tanda kemenangan.Semua orang keluar dari dewan dengan wajah yang lega.

“Petang ni pukul 3.00,kita berkumpul kat padang!”Joe mengingatkan.Semua ahli 5 Sc 1 angguk faham.

Petang tu,tepat jam 3.15,perbincangan dimulakan.Bukan study group tapi steady group!Hahaha..bala dah lepas,apa nak hairan.
Semua 19 orang berkumpul kat bawah pohon rendang.

“Jadi,apa perancangan kita?”Ashin si penolong ketua membuka kata.Sambil tu mulut dia penuh dengan makanan.Entah mana dapat.Patutlah badan mantop.

“Kita akan buat jamuan.Minggu depan.Kena jemput semua cikgu yang pernah ajar.Budget kita rasanya cukup.Tapi bab jemputan tu kena smooth sebab susah ni.Kan waktu cuti.”Joe garu hidung tanda fikir.

“Makan tempah mana?”Ashin semangat.

“Asal bukan kau yang masak,aku makan jer.”Ashin masam bila Joe mengenakannya.”Kat Mak milah lah.Lagipun dia kan rapat dengan aku.Boleh minta kurang harga.”

“Tempat?”

“Aku ingat nak guna dewan sekolah.Amacam?Berdaulat tak?”kening terangkat.

“Hoyahhh!!!”Satu kelas setuju.Joe memang boleh dapat anugerah ketua terbaik.Memang berdedikasi.

“Kalau gitu,sekarang ni kita lantik AJK.Nanti tak adalah kelam kelibut ye..”

“ok..”

Lantikan AJK jamuan dibuat.Al-maklumlah,kenalah buat meriah macam kenduri kahwin sebab last year nak duduk kat sekolah.Bezanya,tak ada pengantin jer.Hurm..kalau nak pengantin,ambik jer Faza dengan Amir tu.Masing-masing tengah angau cintun.

“Okey..perlantikan dah tamat.Aku rasa,kita tamatkan jer lah mesyuarat kita ni kalau tak ada apa-apa dah.”Joe sudah bersiap mahu bangun.

“Joe,kejap!”Aril menahan.Semua mata memanah kearah Aril dan Akim.Aril cepat-cepat menyiku Akim yang tengah cuba buka kilang tahi mata kat sebelah.Akim bangun.Aril bagi isyarat mata dan mulut.Yang lain nganga tak faham.Pe ke hel lagi ni??

Mulut Akim membentuk O bila faham isyarat Aril.
“Kitorang nak minta tolong..”

17 pasang kening yang lain terangkat tertanya-tanya.



Berita jam 8.00 malam menarik perhatian Aril.Tekun matanya memanah TV.Muncul Wak seman dengan baju solatnya.

“Atuk tak solat isyak ker kat masjid?”Aril bertanya pelik.

“Dah habis pun.Kan dah pukul 8.45.Isyak kan masuk awal sekarang.”wak seman duduk kat sebelah Aril.”Ha..kan bagus duduk sopan macam ni.Pakai kain batik.Baru macam perempuan.”Wak seman mengusap bahu cucunya.Satu-satunya cucu yang dia ada.Mana tak sayang.

“Atuk tak perasan ker yang Ila dah banyak berubah?”Aril menduga Atuknya.Wak Seman hanya angguk.Memang dia perasan perubahan Aril sejal 5 bulan yang lepas.

Agak banyak walaupun tak drastic.Duduk dah sopan.Boleh masuk dapur.Boleh pakai kain batik.Boleh pakai baju kurung pergi kelas tambahan.Cakap pun dah lembut.Kalau dulu bahasakan diri ‘orang’,sekarang dah boleh guna Ila.Tak ada nak merambu memancing sampai 2,3 jam.Semua tu berlaku bila dia cakap nak kahwinkan Aril.Tanpa sedar,Wak Seman mengoyak senyuman.

“Wah atuk.Tu makruh kalau senyum sorang-sorang.Ingat makwe baru ye?”

Wak Seman gelak.”Mana adalah.Pandai-pandai jer cucu atuk ni.Hm..Atuk belum lupa lagi kata-kata atuk nak kahwinkan Ila..”

Muncung Aril muncul.”Tuk..janganlah.Kan Ila dah banyak berubah.Takkan atuk tak Nampak?”

“Kalau dah berubah,maknanya Ila dah boleh jadi isteri orang!”kali ni,wak seman lebih seronok mengusik.

Aril menarik-narik hujung bajunya.”Kalau dah tu cakap atuk,ila nak buat apa kan?”nada sedih.

Tangan Wak Seman mencapai tangan Aril.
“Cucu atuk ni dah pandai nak merajuk.Okeylah sayang..perkahwinan dibatalkan..”

Mata Aril bulat.Wak Seman angguk.
“Yelah..atuk tak ada calon pun..”

“Yabedabeduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu”Aril lompat.Seronoknya tak terkata.

“Hai..mana sifat ayu tu?”

Aril sengeh.
“Tapi tuk..perkahwinan tetap ada!!”

Wak seman kerut muka tak faham tapi Aril sengeh muslihat.




Jamuan tingkatan 5 sangat meriah.Macam-macam ada.Semua datang dengan pelbagai ragam.Tapi,ramai orang terpaku tengok Aril ataupun lebih tepat…Arila Insyirah Iffani!!Cantik sangat..Dia pakai tudung dengan kebaya.Mau taknya terjojol mata kaum Adam.

“Kau buat mata diorang tu melalak…”Akim mengusik.

“Kau tak?”

“Aku??You’re BFF??Oh no..”Akim mengekek ketawa.Aril pun.

“Bila lagi ni?”Aril bertanya.

“Sekarang!”Akim meyakinkan.Mereka saling berpandangan sebelum masing-masing naik keatas pentas.Semua hadirin tertanya-tanya.

“Saya Arila,cucuk wak seman..”

“Saya pula Hakim Irfan,anak Wan Munah..”

Terkejut beruk Wak Seman dan Wan Munah bila terdengar nama disebut cucu dan anak masing-masing.Dahlah duduk semeja.Pandangan mata masing-masing menghantar ‘pekehelnyer?’

“Saya dah lama tak ada opah..”Aril kembali ambil mikrofon.

“Saya pula dah lama hilang abah..”Akim pula.

Muka cikgu-cikgu berkerut tapi geng 5 sc relaks jer sebab masing-masing dah tahu.

“Jadi….”kata-kata Akim mati disitu.

“Siapa setuju kalau Wak seman dan Wan munah nikah?”bersepadu suara Akim dan Aril.

Bulat mata Wak Seman.Bulat lagi mata Wan munah.Budak-budak ni.Seisi dewan hinggar bingar.


“Aku terima nikahnya Wan Maimunah bt Ali dengan mas kahwin RM65 tunai..”

Dah sah!!!!!!!

Wa..dapat opah baru…Aku usha muka pengantin baru.Huhu..nampak berseri walaupun kedut sana-sini.Tapi..ada nur..

“Woi anak sedara!”Akim menepuk bahuku.”Apa rasa?”

“Ye pak cikku…..Rasa nak terkentut..”

“Hak elah..Eh,atuk kau dah kahwin,lepas ni kau nak balik ke imej lama kau ker?”


Aril angkat kening.Ni perli akulah ni.
“Tak..Aku dah tekad nak teruskan imej aku sekarang ni.Bertudung,sopan,lemah lembut..”

Akim sengeh.”Bagus!”

“Nampaknya kisah kita ni lengkap kan?”

“Maksud?”

“Tak semestinya persahabatan lelaki dan perempuan akan berubah kepada cinta..Kita dah buktikan..”

“Hurm..betul..Kisah Aril dan Akim kan?”Akim senyum.Aril angguk.

Pengakhiran sebuah cerita yang indah.Atuk dah selamat kahwin dengan mak Akim.Aku dengan Akim pula,lulus cemerlang SPM.Dapat 10 1A.Siap dapat biasiswa ke Ireland.Nak lepas??Takkan..Hurm..Hati Aril tersenyum puas.Inilah,Aril dan Akim……




*cerpen ni da lama siap tp baru nak buh kat sini sbb rasanya cam tak bes..huhu..ah..x per lah kan..suka hati ler nak letak.ok cepat,hentam qyqa!
!!

Thursday, October 29, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 9

Aku buka mata perlahan-lahan bila terasa badanku ditolak.Imejnya kabur.Aku cuba perhatikan makhluk dihadapanku.

“Aaaa..”baru jer aku nak jerit,Rizkin dah tekup mulut aku.Jari telunjuknya naik kehidung menyuruh aku diam.

“Diam..kita kat dalam van penyangak ni.Diorang nak culik kita.Kita kena cari jalan nak keluar dari sini.”Rizkin membisikkan kata.Kena culik?Siapa?Aku dengan Rizkin?

“Dalam van?”aku pun cakap perlahan.Rizkin angguk.Patutlah rasa bergoyang-goyang,rupanya kat dalam van yang tengah berjalan.Aku rasa kami berdua kat seat belakang.Aku dongak kepala kedepan,Nampak dua makhluk yang tengah ketawa.Mesti ni dajal yang berani nak culik aku dengan Rizkin.

“Lepas ni,banyaklah duit kita dapat!”si pemandu bersuara.Rakan disebelahnya ketawa kuat.

“Mana taknya,dapat Tengku Rizkin.Paling koman,dapat RM10 juta.Perempuan tu pula,kita boleh buat lauk.Dah bosan,jual jer kat Thailand..”ketawa bergema lagi.

Aku pandang Rizkin.Air liur aku telan..Pahitnya.”Kita nak buat apa ni?Saya takut..”aku bersuara rendah.Rizkin tenung aku.

“Aku tak tahu.Doalah supaya kita dapat keluar dari van ni..”Rizkin lemah.Aku turut diam.Kenapa nak culik aku?Culik mafia ni sorang dahlah.Ni nak sabit aku sekali.Wa…nak jadi lauk malaun dua orang tu?Tak mau!!!

Tiba-tiba aku dapat rasakan van berhenti.Dah sampai ker?Huwarh..nak buat apa ni?

“Woi..asal kau berhenti kat tepi hutan ni?”

“Aku nak buang hajat kejap,dah tak tahan…”si pemandu menjawab.

“Buang nanti-nanti tak boleh ker?Karang apa pulak..”

“Ahhh kau ni,aku nak terkucil sangat ni.Kau jangan risaulah,polis tak kejar kita punya.Mana ada orang perasan diorang ni hilang.Kejap!”serentak itu,pemandunya pergi.

“Hana..”aku pandang kiri bila Rizkin bersuara.Mak aihhh..dekatnya..Ooookeyyy,darurat.

“Sekarang ni masanya..Kita keluar..”

Aku angguk dengar cakap Rizkin.Hati aku ni berdebar ya amat.Takut.Entah penculik tu ada pistol,tak ker naya.Rizkin bergerak kedepan perlahan-lahan.Kemudian…

Dukk!!Rizkin menumbuk kuat belakang kepala penculik tersebut.Aikk..dah tumbang?Ceh..lemah punya penculik.

“Hoi Hana!Kau berangan apa lagi tu?Cepat sini!”Rizkin menyergah.Pintu belakang van sudah terbuka.Aku kalut dan terpinga-pinga.Rizkin pantas tarik tangan aku sampai aku terkeluar dari perut van.Cepat-cepat aku rentap tangan aku dari pergelangan Rizkin.

“Tak payah nak…”kata-kataku mati bila jer aku Nampak penculik yang baru jer habis terkucil tadi muncul.

Serentak dengan itu,aku tarik tangan Rizkin.
“Cepat lari!”

Ala-ala cerita Hindustan,si hero dan heroin kena kejar dengan penjahat,macam tulah keadaan kami sekarang ni.Aku dengan Rizkin dah macam masuk larian pecut berkembar.Penculik tu pula,masih kejar kat belakang.Dahlah aku pakai baju kurung!Nasib baik pakai seluar panjang kat dalam.

Kenapalah waktu-waktu macam ni,tak ada kereta nak lalu kat sini?Abang polis?Abang cicakman?Mana semua orang ni?Dahlah dekat kiri kanan ada hutan..Jangan abang minyak yang muncul sudahlah..

Piung!
Bunyi pistol.Alemak…pistol??Mati!!!

“Rizkin!Dia ada pistol tu,macam mana ni?”aku bersuara kuat.Yelah,dah lari,kenalah lawan arus angin.

“Aku tak tahu..Aku dah nak pancit ni.Aku takut nanti asma aku datang kalau kita terus lari!”Rizkin pun jawab dalam nada yang sama.

Piung!Piung!
Pistol masih lagi berbunyi.

“Kita masuk hutan!”Rizkin bagi cadangan.

“Tak mau!”masih lagi lari.

“Mau!”serentak dengan itu,Rizkin tarik tangan aku menuju ke hutan.Aku yang tak mampu nak lawan,hanya mengikut langkah dia.

Lama kami berlari.Berpusing-pusing supaya penculik tu tak dapat kejar kami.Aku harap sangat yang kami tak akan sesat.Aku dapat rasakan langkah Rizkin makin perlahan.

Aku rentap tanganku dari Rizkin.
“Kita berhenti kat sini.”mengah kejap.”Saya dah tak dengar bunyi tembakan.Mesti dia dah hilang jejak kita.”aku memberitahu.Memang dah tak dengar pun bunyi tembakan.Dan selebihnya,aku kesian tengok Rizkin.Memang Nampak sangat tak cukup nafas.

“Oookey..”Rizkin angguk.Tangannya sudah diletakkan dilutut,dah macam orang nak rukuk.Dia tengah nak qada’ balik oksigen.Aku pun sama.Aku tengok Rizkin macam dah semput sangat.

“Rizkin…Awak okey ker ni?”aku cemas.Kalau sekarang ni bukan waktu kecemasan macam ni,aku memang suka kalau tengok dia macam tu tapi sekarang…tak!!

“Tak per..”Rizkin mengubah posisi.Dia menekan dadanya dan duduk bersandar dipokok besar.Tangannya menyeluk poket seluar.
Sesuatu dikeluarkan.Ohhh..aku tau,tu alat nak pam oksigen kan,untuk orang asma.

Lama kemudian,Rizkin kembali okey.

“Nasib baik benda ni tak jatuh..”Rizkin bersuara.Kemudian,bendalah tu dimasukkan kembali kedalam poket seluarnya.Aku kerut muka.

“Ooookey,sekarang macam mana kita nak keluar dari hutan ni?”aku menyoal.Aku berdiri peluk tubuh sambil pandang dia yang tengah duduk.

“Aku tak tahu..Kita kena cari jalan keluar.Tapi bukan sekarang.Aku dapat rasakan penculik-penculik tu masih ada lagi..”Rizkin diam.”Kita keluar esok.Malam ni kita duduk dulu kat dalam hutan ni..”

Aku bulat mata?Apakehelnyer?Duduk dulu dalam hutan ni?Kena tidur kat sini?Dengan…..Tengku Rizkin Ajmin alias mafia hitam yang amat aku fobia?Oh tak..tamau!!

“Er..kita minta bantuan!”aku seluk poket baju kurung dan mengeluarkan handset aku..err..handset Hazrik.”Kita ada handset!”aku tunjukkan pada Rizkin.

“Cuba kau tengok ada line tak?”sinis nada Rizkin.

Aku garu kepala lepas tengok skrin telefon.Urm..buat pertama kalinya aku nak mengaku salah..Tak ada line.

“Kalau tak dah lama aku guna handset aku..”Kening Rizkin terangkat.”Kau berdirilah kat situ sampai esok..”

Chait!!Dia nak kenakan aku..Kat dalam hutan ni?Aku berdengus.
“Saya memang nak duduk tapi bukan kat sebelah awak!”
Aku berjalan mengelilingi pokok besar tersebut dan duduk disebelah belakang Rizkin.Takut?Nipulah kalau kata tak takut!!Tapi…redah jer..

“Ni semua sebab awak tau!Kenapalah saya pun kena sabit sekali?Cuba kalau waktu tu awak tak keluar dan dekat dengan saya,mesti saya tak kena duduk dalam hutan ni!”aku membebel.Sambil tu,tangan aku sibuk berchenta nak menampar nyamuk-nyamuk yang nak bermanja ni.

“Eh..apa pula salah aku.Tak adanya..Dah penculik-penculik tu nak culik aku,nak buat macam mana?Kalau kau nak sangat salahkan,salahkan nenek aku sebab kaya sangat!”Rizkin melengking.Aku buat muka.Cakap sikit dah nak membising.Pe kes?

“Hazrik bagi kat kau ye handset dia?”Rizkin mula berbicara bila aku diam.

Eh..kat dalam hutan ni pun,dia masih lagi nak cakap pasal Hazrik?Penting ker Hazrik dalam hidup dia?Sayang sangat ker?Ish..takkan tak tau yang gay tu dilaknat?

“Kenapa awak suka dia?”aku balas dengan pertanyaan.Rasanya pertanyaan dia yang tadi tu,kalau aku tak jawab pun,mesti Rizkin dah dapat jawapannya.

“Aku tak suka dialah!Berapa kali aku nak cakap?”suara Rizkin mencecah telinga.Macam marah.

“Habis tu,kenapa susah hati sangat bila saya dekat dengan dia?Sepupu saya pula,kenapa awak suka juga dekat dia?”aku melontarkan persoalan.Ini bukan aku yang buka topic,tapi dia dulu.

“Aku rasa aku tak perlu nak jelaskan apa-apa pun kat kau.Kau bukannya sesiapa pun yang perlu nak menyebuk hal aku.Tapi aku nak ingatkan kau,jauhkan diri dari Hazrik.”

Aku cebik.”Awak pun tak perlu nak sibuk hal saya!Suka hatilah saya nak dekat dengan dia.Pada saya,Hazrik lagi bagus dari awak yang suka menyakitkan hati saya ni..”aku menjawab.Rizkin diam.Aku pun diam.Masing-masing diam.

“Alamak!”tiba-tiba suara Rizkin meletup.

Aku kerut.Tu pehal pulak?Aku bangun dan pergi kearah Rizkin.Chait!Tak ada apa-apa pun.Tapi,kenapa dia pegang kepala?Kepala?Yalah..dah tak ada songkok.Mesti jatuh dalam van tadi ataupun waktu bergelut tadi.

“Kenapa?Tahi burung jatuh?Rasanya burung simpan dulu bendalah tu waktu malam..”aku ketawa.Kemudian,aku kembali berjalan kearah belakang pokok.

Krooh..Krooh..krooh..

Woit!Bunyi apa pula dah tu?

Krooh..Krooh..Krooh..
Eh,makin dekat pula,makin kuat.Errr..macam bunyi..Eh..betul..macam bunyi..Wa..lari!!!

“Rizkin!”aku datang pada Rizkin.”Lari!!”

Rizkin angkat dagu.Mata hitamnya bergerak-gerak.
“Babi hutan!!!!!!”Rizkin jerit.

Terus lari!Lagi sekali!!Laju mengalahkan Usain Bolt..Yelah,kalau nak lari ayu-ayu,kena sondol..kirim salam awal-awal.Kena sertu jawabnya..Kenapalah waktu-waktu macam ni benda-hidung-cantik ni nak timbul?Huwarh..





“Mana pergi Rizkin dengan Hana ni?”Tengku Rubiah sudah melengking.Seisi ruang tamu diam.Tak berani nak cakap apa.Tadi sebelum balik pun Tengku Rubiah dah bising.Dah tak Nampak batang hidung,siapa tak bising?Sampaikan pihak produsi pun tak dibenarkan balik.Sabar jer lah..

“Bonda,entah-entah sesuatu dah terjadi kat Rizkin dan Hana tak?”Tengku Mariah melahirkan kebimbangan.Berubah air muka Tengku Rubiah.

“Maksud kamu?”

“Mana tahu Rizkin dengan Hana kena culik?Kita lapor polis!”Tengku Mariah sudah berdiri.

“Sabar Yah..Diorang hilang tak sampai 24 jam lagi.Mana tahu kalau diorang tak apa-apa..”Tengku Hasful lembut.Tengku Rubiah angguk tanda setuju dengan anaknya.Tengku Mariah tunduk.

“Tengku..”Sya bersuara.Tengku Rubiah mengalihkan pandangan.”Katakanlah Tengku Rizkin tak balik juga,macam mana?Esok hari penyingkiran.Live pula tu..”Muka Sya berkerut.

“Tu awak jangan risau.Saya tahu nak buat apa.”Tengku Rubiah meyakinkan.Kemudian matanya menghala pada para finalis.”Ada tak Hana tinggalkan pesanan pada awak semua?”

Semua geleng.
Tengku Rubiah melepaskan nafas perlahan.
“Kalau macam tu,kita tunggu dulu sampai esok.Lepas tu baru rancangkan perkara lain.Okey,semua boleh balik..”

Semua bangun meninggalkan ruang tamu.Pihak produksi bersiap mahu pulang kerumah.Tengku Rubiah masih belum berganjak.Duduk diatas kerusi.Dia melelapkan mata.





Aku melepaskan nafas.Rizkin pun sama.Adehhhh..penatnya lari.Aduh..sabar jer lah.Kena kejar dengan BAB 1 tu..Puh..Kami berjalan.Aku tak tahu kenapa.Sekadar ikut Rizkin.

“Mana kita nak tidur?”aku bersuara.

“Atas langit!”

Burrr..lawaknya.Ni tak suka ni kalau Tanya orang yang tak cukup wayar ni..

Tiba- tiba telingaku menangkap bunyi ranting patah.Bukannya dari aku dan Rizkin.Rizkin pandang aku.Mungkin dia pun dengar juga.Errr..bunyi apa tu?



*pilihan kali ni..
Apa ye yang Hana dan Rizkin dengar?
A)Bunyi binatang jer..hak elah..
B)Bunyi tapak penculik-penculik tu!!!Eh…takut..



N3 ni wat waktu otak tgh biol,huhu..
esok exam kimia...
ingat nak bw sgala ubat-ubatan supaya tak lupa formula kimia,he3...
ok,kwn2...jgn lupa komen =)

Tuesday, October 20, 2009

Exam lagi??Kem lagi??Puh-lisss!!!

Assalamualaikum..
Wa...cuaknya sekarang..pe kes??yelah..sekarang pakat dok cakap pasal exam..aha!!
FiNAL EXAM YANG.............
MENGGERUNKAN!!!!!!


WHY??WHY??TELL ME WHY??
OLA...mestilah..bagi bdk form 4 cam qyqa ni,exam akhir tahun sgt penting sbb markah akan dijadikan TOV untuk tahun depan..And,markah ni juga dijadikan panduan untuk muka target straight A SPM tahun depan..

Yelah,bukannya nak jadi target skolah tapi nak ada pencapaian sendiri..Bagi qyqa,kalau bole qyqa nak result kali ni bertambah baik dari hari tu..nak naikkan value A tu..Penilaian 2 just 5 A,final exam naklah lagi banyak..Kalau dapat 11 A tu lagi bagus tapi ehem...bagi orang yang 'RAJIN' cam cek qyqa ni,agak susah,he3..

Tapi.....sesuatu yang tak terduga dah berlaku...Oh tak..
Bencinya tau..qyqa kena pergi kem lagi hari jumaat ni sampai ahad...Gilos..dahlah hari selasa tu pula exam!

Qyqa memang tak mau pergi!!!asyik p kem jer,jadi dah bosan..bukan tak bersyukur tapi skrg ni saat genting!!!nak exam tu..manalah ada nafsu nak pergi kem tu..alahai..qyqa memang dah cakap kat cg yang qyqa tak mau pergi tapi cg pakasa jg..cg cakap,PPD da bagi nama..Hancus harapan nak tolak!!!!AAAAAAAAAAAAAA....

nI nama kem nya..

PROGRAM PERMATA GEMILANG DAN INTAN TERPILIH ZON UTARA..
NEGERI PAY-ROCK,KEDAH,PERLIS N PENANG..

cam nerlah nak hdup ni ha??
p kem??adusss..wajiklah bosan..
huhuhuhuhuhuhu...tolong pinjamkan bahu anda..qyqa nak lap air hingus ni,huhuhu..


BeNCINYER...SGT BENCI....
BILA p kem ni,da miss plajaran untuk hari jumaat n terlepas kelas tambahan kimia hari ahad..
huwarh!!!!!kimia!!!!!!waaaaaaa......
tolongler......sgt rugi................................

RUGI.......................................

tulah yang qyqa nak tulis,huhuhu....
tolonglah doa supaya qyqa dapat escape dari kem tu...
yeyeyeye...
pray plis...
ok....

p/s:mungkin untuk N3 CC 9 LAMBAT SBB QYQA BUSY..HARAP SABAR YE MENUNGGU...
DOAKAN QYQA UNTUK EXAM YA...

Sunday, October 18, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 8

Telekung dilipat.Nafas dihela.Badan dihempaskan diatas tilam yang empuk.Ah..damainya pagi Jumaat ni.Nilah agaknya barakah hari Jumaat.Ada ketenangan.Hari ni nak buat apa ye?Rasanya tak ada apa-apa aktiviti.Mengikut pengetahuan akulah.Tak tahulah kalau ada perubahan.Esok pula ada penyingkiran.

Rasanya minggu ni tak banyak sangat pun aktiviti yang dibuat.Paling berat,3 hari yang lepaslah.Birthday party Rizkin.Huh mafia tu..Buat birthday party macam kanak-kanak jer.Kalau akulah,lebih baik buat doa selamat.Lagi berkat.Ni??Party??Puih..kebaratan betul.Siap ada majlis tari menari,tu yang tak tahan.Tapi,sorry to say..nak menari dengan Hana Humaira’ kena ada lessen dari kadi ler..

Tiba-tiba sengehan dari bibir aku muncul.Rasa nak gelak pun ada mengingatkan hadiah yang aku bagi kat Rizkin.Apa ye yang dia fikir?Huwah huwah..Pada aku,buang duit jer nak bagi hadiah mahal-mahal kat Rizkin tu.Semua benda dia dah ada.Kan elok aku bagi singkok dengan tape yang penuh dengan keinsafan?Tu kira ikhlaslah tu.Aku memang tak harap pun yang dia hargai hadiah aku tu. Hehe..tapi duit lebih yang ditaja tu,aku pulangkan balik kat Sya.Aku takkan simpan punya.Shubhah!

Setakat ni,aku tak Nampak lagilah yang ada songkok dan tape dibuang.Tapi hari tu..


“Kenapa kau bagi songkok dengan tape kat aku?”Rizkin menyoal taktala aku tengah menyebuk tolong mak Jah kat dapur.Mak Jah tak kata apa,diam jer sebab Mak Jah memang dah maklum macam mana Rizkin dengan aku.

Aku buat muka.”Kenapa salah?Kena masuk penjara ker?”sinis.

“Tanya pun tak masuk penjara kan?”Dia pun sinis.Hak enda..nak jugek..Mak Jah dah geleng kepala.

Aku buat gigi arnab.”Tu nak bagi peringatan kat awak.Ala-ala amar makruf nahi mungkar.Songkok tu mercu tanda nak bawa awak kearah kebaikan.Menepati skema jawapan yang awak nak tak?”aku angkat kening.

“And tape?Nak cerita kat aku suara kau sedap?”Dia pun angkat kening.Nak jugek..

“Kalau awak rasa macam tu,saya tak boleh nak buat apa.”aku angkat bahu kanan.”Tapi Allah tahu apa niat saya.Tak terbuka hati ker dengar surah Thaha tu?Sedangkan Saidina Umar yang garang pun boleh jadi lembut…Inikan pula Tengku Rizkin Ajmin yang ala-ala mafia hitam..”

Rizkin mula peluk tubuh.”You want to said that I’m so bad without knowing me well huh?Don;t judge its book by its cover,girl.”

“Yes..don’t judge its book by its cover.Awak boleh pula tuduh saya nak menunjuk suara saya kan..”aku sinis.”Apa-apa pun,tu ikhlas dari saya.Saya tak tahu apa citarasa orang kaya macam awak ni..Tapi saya yakin setiap umat islam menghargai kalimah suci Al-Quran.Kan..”

“That’s right village girl or mean molen?”serentak itu,ketawa Rizkin bergema.Aku bulat mata.

“Jangan nak mengada-ngada panggil saya molen!Nak kena tulah?”aku mengangkat jari telunjukku dan mencekak pinggang.

“Tulah apa ye?Jadi gemuk?”Dia julingkan mata..”Burrrr…kan sweet kalau aku gemuk.Kau pun boleh panggil aku molen..”ketawanya makin bergema.Chait!Haprek punya Rizkin.

“Ye..mandat awak tu sesuai jadi mafia hitam..”Aku berdengus.”Silap juga ye saya sebab tak bagi hadiah baju t-shirt kat awak.Warna pink..sesuai dengan awak..Tukar pula jadi mafia pink!”haha..kali ni aku pula ketawa.Dia pula jegil mata.

“What ever..”Rizkin nada malas.”Oh ye..sepupu kau tu,nice!”

“Wo..tolonglah Rizkin..Ja..”

Rizkin potong.”Apa?Ja apa?”

“Jangan nak dekat dengan sepupu saya!He’s normal man!”

“Cekadak kau..Kau ingat aku apa ha?”

“Awak tu…”

Mak Jah dah garu kepala.”Tengku..Hana..”kami berpaling memandang Mak Jah.”Jangan nak bergaduhlah.Err..air liur tersembur pula karang dalam makanan yang Mak Jah masak..”Mak Jah kenyit mata.Kali ni,aku dengan Rizkin sama-sama jegil mata.Pulak!!




Aku tersengeh.Macam-macam.Dari posisi menelentang,aku bertukar kepada posisi mengereng kekiri.Jujur,aku tak suka sangat kalau Rizkin dekat dengan Ayob..Bahaya..Sangat bahaya..Takut apa yang Hazrik cakap tu betul.

Hazrik cakap Rizkin tu bukannya lelaki normal.Luar memang nampak sempurna.Kaya,bergaya,dan kacak..Ni bukan aku cakap tapi Hazrik ye..Tapi sebenarnya Rizkin tu gay!


“Betul!Rizkin tu gay!”Hazrik menekan sewaktu memberitahu.Telefon aku genggam kuat!Biar betul ni..

“Takkanlah..Dia..Ishk..Awak ada bukti ker cakap macam tu?”aku garu kepala.

“Okey,cuba awak fikir kenapa Rizkin tak bagi awak dekat dengan saya?Sebab Rizkin suka kat saya!”

“Wo..biar betul ni..”aku jungkit kening walaupun memang pasti Hazrik yang tengah cakap dalam telefon ni tak Nampak.

“Awak ingat tak saya pernah selamatkan Rizkin waktu awak tolak dia dalam kolam?”Hazrik diam sebentar.”Lepas saya selamatkan dia,dia macam pelik sangat.Sampaikan nak tahu serba serbi pasal saya!Pula tu selalu tenung saya.Saya jadi rimas tahu..”

Aku telan air liur yang rasa masin.”Dia saja jer kot nak tahu pasal awak..”

“Okey,mula tu saya fikir macam tu juga.Lepas tu saya ternampak sesuatu yang meyakinkan keraguan saya ni.Saya ternampak dia berpeluk sakan dengan sorang laki kat tengah Bandar waktu tengah malam.Tak ker pelik?”

Aku mula berfikir.Betu juga tu.Hurm..”Habis tu,asal adakan program Pilih Kasih ni kalau Rizkin tak berminat dengan perempuan?”

“Tengku Rubiahlah..Dia yang cadangkan sebab risau tengok Rizkin tak ada teman.Tengku Rubiah tak tahu kot pasal ni.Lagipun,Rizkin memang tak boleh nak lawan cakap Tengku Rubiah..”

Aku angguk dengar kata-kata Rizkin.Patutlah selama ni suka sangat cari pasal dengan aku..Rupanya dia memang tak minat perempuan.Wo..tapi chop!!Asal dengan aku jer dia suka cari pasal ye?Entahlah..susah aku nak cakap.

Tapi sejak perbualan hari tu,Hazrik dah jarang nak berbual dengan aku.Dia nampak sibuk jer,aku malas nak ganggu.Dia pun dah jarang nak telefon aku.Nak telefon dia ker ha?Aku pandang handset.Chait!Wayar tercabut tu kalau aku tetiba jer nak telefon lelaki.Huh..tak payahlah.

Aku bangkit.Elok aku turun bawahlah.Melamun lama-lama pun tak ada faedahkan.Baik tolong Mak Jah sebab lagi sejam sarapan.Agak-agaknya sarapan apalah pagi ni.Tapi kalau Mak Jah yang masak memang superb!Vasssst gitu,huhu..



Baju kurung kuning air aku sarung.Tudung warna hitam aku pilih.Hehe..sebenarnya tudung ni dah berapa lama pakai tapi tak basuh.Alah..tudung hitam,tak ada salahnya kalau tak basuh selagi tak ada bau.Hehe.Setelah lengkap berpakaian,aku capai beg telekung dan terus turun kebawah.

Para finalis yang lain belum turun lagi.Cuma aku dan kru produksi jer.Aku kerling Hazrik yang memang tengah tengok aku.Kami bertukar senyuman.Aku duduk disofa sementara menunggu finalis yang lain.Sya yang tengah membaca kertas disisiku sungguh khusyuk.Jam dah pukul 6.00 petang.

Tadi waktu sarapan tiba-tiba jer Tengku Rubiah cakap yang petang ni ada aktiviti.Bacaan doa selamat kat rumah Anak Yatim Warisan Islam.Doa selamat sempena mendoakan pemergian pengetua rumah tu yang nak pergi tunaikan umrah.

Tengku Rubiah yang selalu menderma kat rumah anak yatim tu dijemput dan kata Tengku Rubiah,elok juga kalau aktiviti macam ni disertai kami.Aku okey jer tapi aku dapat agak para finalis yang lain tak berapa nak sangat.Al-maklumlah..Dari riak muka pun aku dah tahu.Zarra,siap tersembur air.Alahai,bukannya teruk sangat pun kan.

Bau haruman yang kuat membulatkan mata aku ni.Aku kenal sangat bau perfume tu.Rizkin..Aku halakan mata kearah tangga.Wow!Aku rabun ker ha?Rizkin pakai baju melayu…warna kuning cair.Sesuai dengan kulit dia yang putih.Bukan warna hitam.Dan yang paling penting…Songkok yang dia pakai.Itu songkok yang aku bagi ker?Eh..tak kot.Tapi rasanya ya.

“Aku handsome sangat ker ha?”tak sedar Rizkin dah terpacak kat depan aku.Aku dongak.Sya buat tak tahu jer.

“Boleh tahan ye bila mafia hitam pakai baju melayu.Macam nak pergi nikah!”aku nada buat muka.Rizkin ketawa.

“Yes molen!Memang nak pergi nikah.Ha…”matanya bulat tenung aku.Pe kes?”Kaulah!Kita tengah sedondon ni!”

Sedondon?Mak aih..betullah tu.Sama-sama kuning cair.Elok jer.”Takkan terjadi..Oh ye,songkok yang cantik..”aku angkat ibu jari.

“Tu cara kau nak Tanya ni songkok yang kau bagi ker ha?”kening Rizkin terangkat.Chait!!!Dia kenakan aku..

“Apa-apalah.”Aku dah buat muka malas.Rizkin tersengeh sinis dan berlalu pergi.Mungkin dia nak pergi dulu kot naik Mercedes sebab dah Nampak Tengku Rubiah,Tengku Hasful dan Tengku Mariah turun.Bagus..dia pergi tak rasa panas sangat.

Elok jer,finalis lain dah turun.Hoooolaaa..pertama kali aku nak cakap diorang cantik sebab diorang pakai baju kurung dan selendang.Walaupun selendang tu tak tutup rambut sepenuhnya,tapi sekurang-kurangnya baju yang diorang pakai tak adalah ‘maut’ macam selalu.

Dan…Sya loudspeaker berkumandang.
“Finalis…..Limosun!!!!”



Selesai solat isya’,acara makan bermula.Tenang betul aku tengok muka pengetua rumah ni.Puan Halimah namanya.Aku ingatkan umur dia baru pertengahan 40-an tapi sebenarnya umur dia dah 55 tahun.Memang Nampak muda.Mesti berkat dia jaga anak yatim.

Aku ambil makanan sikit jer sebab perut aku ni tak lapar sangat.Mataku melilau.Nak duduk kat mana ye?Malas nak duduk kat finalis yang lain tu.Yup!Duduk dengan adik-adiklah.Aku Nampak kat meja penjuru ada lagi 2 tempat kosong.Duduk kat situlah.

“Hai!”aku menegur budak-budak tu.Nampak macam kecil lagi.Ada 4 orang.Antara 5 hingga 8 tahun kot.

Budak-budak tu terpinga-pinga.”Assalamualaikum akak!”serentak mereka memberi salam.Aduh..malu aku.Ada pulak bagi ‘hai’.Hehe..

“Waalaikumussalam.”Aku tersengeh malu.Pinggan aku letak dimeja.”Boleh akak duduk kat sini?”

Semua angguk.Aku duduk.Tiba-tiba Hazrik datang bersama pinggan.
“Assalamualaikum adik-adik abang semua.Abang pula boleh duduk tak?”Semua kanak-kanak angguk.Kini,meja penuh dengan 6 orang ahli.Hazrik duduk kat sebelah aku.Okeylah,tak rapat pun.

Belum boleh makan lagi sebab belum doa.Nak tunggu semua para tetamu dah ambil makanan.Jadi,melangutlah dulu..

“Akak nama Hana,abang kat sebelah akak ni nama Hazrik..Adik-adik pula nama apa?”Aku angkat kening menuju pada budak perempuan yang duduk kat sebelah aku ni.

“Saya Aishah”malu dia menjawab.

“Iman..”

“Khazim..”

Dan budak yang terakhir yang duduk disebelah Hazrik..”Wak Sentul!”dengar jer apa yang dia cakap,seisi meja ketawa.

“Eh,betul ni nama wak sentul?Nak panggil apa?”Hazrik masih bersisa ketawa.Budak ni Nampak nakal.

“Nama dia Irham..”Khazim bersuara.Aku dan Hazrik Cuma tersengeh.

“Kenapa tak makan dengan pihak produksi?”Aku bersuara perlahan pada Hazrik.

“Kenapa tak makan dengan finalis?”Soalan aku dijawab dengan soalan balik.Aku buat muka,okey..nak kenakan akulah tu.

“Nanti Rizkin marah kalau awak makan dengan saya..”aku ketawa mengusik.
Hazrik cebik.Tak sempat dia nak jawab,kedengaran doa dibacakan.Kami semua menadah tangan memohon berkat.Amin..dan ngap!!!

Alemak..air aku dah habislah.Tulah,tabiat makan sulam air!Nasib baik perut tak boncit.Aku bangkit bawa gelas menuju ketempat air.Elok jer aku sampai,Rizkin pun ada sekali.Hek eleh,dia pun nak jugek ambil air.

Rizkin merapati aku.Wow,janganler nak melebih.

“Apasal kau dekat dengan Hazrik ha?Kau tak ingat ker apa yang aku cakap hari tu?”Keras nada Rizkin.

Aku kalih muka kekanan menghadap Rizkin.”Bukan saya yang datang dekat dia tapi dia yang datang dekat saya.Jadi,jangan nak marah saya!Kalau sayang sangat kat Hazrik tu,angkut dia jauh-jauh lah!”aku dah mula laser.Aduh..rimas tahu tak.

“Sayang mendanya kau ni?Jangan nak merepek!Kau tolong jauhkan diri dari Hazrik tu!Aku tak suka..”Rizkin masih lagi keras.Aku hembus nafas kasar.

“Awak pula,tolong jauhkan diri dari saya!Saya tak suka!”Aku pula nada kasar.Kat sini pun dia nak tunjuk kuasa ker?Aku ingatkan kalau dah pakai songkok,elok sikit perangainya.Meluat ni.

Aku dah malas nak cakap dengan dia.Air aku ambil dan terus pusingkan badan tapi..alemak!Sekali lagi!Entah apa yang aku pijak,badan dah jadi tak seimbang terumbang ambing.Nyaris nak jatuh!Air yang kat tangan aku,awal-awal lagi dah tertumpah.Tinggal masa jer lagi aku pula nak mendarat kat lantai ni.

Tapi,aku tak terjatuh pun!Aku dapat rasakan pinggang aku dipaut kemas.Rizkin!Berderu nafasku bila kedudukan kami hampir macam ni.Sekali lagi!Cepat-cepat aku stabilkan badan dan menolak lengan Rizkin untuk merungkaikan ikatan tangannya dipinggangku.Semua mata memandang kami.

“Er..terima kasih!”aku terus berjalan laju kerah meja dan makan tanpa memadang yang lain.Semua tengok tadi!Malu ar..Aduh..lepas ni Rizkin kena minta maaf kat bakal suami aku sebab dia dah pegang aku walaupun beralas.Tapi,fuh..tak per.Gay tak minat perempuan!



Aku melangut sorang-sorang menunggu diluar pagar.Acara dah habis.Dah nak balik pun tapi yang lain masih ada lagi kat dalam.Apalah..Tadi beriya suruh aku tunggu kat luar.Ni,diorang tak keluar lagi.Dahlah aku tercongok sorang-sorang kat luar.Seram??Tak pun…

“Hoi!”puh semangat…Dia ni memang nak aku mati ker ha??Sengeh sengeh..

“Boleh tak bagi salam?”aku berdengus.

“Assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh..”

“Waalaikumussalamwarahmatullahhiwabarokatuh..”nah..aku pun jawab panjang.

“Kau pekes?”

“Kes apa?”aku cebik.”Kenapa suka sangat nak cari pasal dengan saya ye?”aku angkat dagu menanya.

“Sebab aku seronok dapat kacau molen dari kampung macam kau ni..”

“Tapi saya tak suka kena kacau dengan mafia hitam yang tak berdaulat!”aku peluk tubuh.

“Kalau kau terpilih jadi bini aku,amacam?”Rizkin jungkit kening.Saat tu,aku pandang dia tajam.

“Tolonglah Rizkin.Jangan nak jadi Pak Pandir.Macamlah saya tak tahu yang awak tak minat perempuan!”Aku menekup mulut sepantasnya.Alemak..aku dah terlanjur kata.Hazrik dah cakap jangan nak memperbesarkan apa yang dia cakap hari tu.Mati aku.

Mata Rizkin dah mencerlung.”Apa kau cakap?Ulang sekali lagi?”Kali ni Rizkin dah dekat dengan aku.Aku telan air liur.

“Err,maksud saya..awak tak minatkan perempuan kampung macam saya..”huh,temberanglah sikit.Sunat!

“I heard what you said just now..Kau memang nak cakap aku ni gay kan?Sebab tu kau tak bagi aku dekat dengan sepupu kau kan?”

Yup!Memang tepat sekali Tengku Rizkin Ajmin oooi..
“Eh..mana ada!”

Rizkin berdengus.”Blah!Aku tahu,mesti Hazrik yang buat cerita kat kau kan?”

Aku telan air liur lagi..Macam mana ni?
“Suka hati awaklah.Malas saya nak layan.Oh ye,mana diorang yang lain ni?Dari tadi tak keluar..”aku cuba mengalih topic perbualan.

Rizkin tarik muka.”Jangan nak ubah topic okey..”Jari telunjuk Rizkin naik.”Aku nak kau jangan pikir yang bukan-bukan pasal aku!”

“Aaaa…”

Baru akau nak buka mulut,terbantut bila sebuah van hitam berhenti tepat-tepat dihadapan kami.Tiba-tiba,keluar 2 orang serba-serbi berpakaian hitam dengan topeng sekali.Huh,ni apa kes ni?Aku pandang Rizkin,Rizkin pandang aku.

2 orang hitam tadi menghampiri aku dan Rizkin.Mulut kami ditekup cepat.Aku cuba meronta namun gagal.Rizkin pula cuba nak melawan tapi pergerakan orang hitam tu lagi tangkas.Penyudahnya,kami tewas dan diangkut masuk kedalam van.Apa ni?Apa yang berlaku?Aku dah tak ingat apa bila perlahan-lahan mata aku tertutup rapat dek kerana chloroform.



*Hai kawan2…okey,
Bermula episode ni,nak bagi kawan2 semua buat pilihan.
Untuk episode ni,anda ada 2 pilihan.

a)Rizkin dan Hana memang betul-betul diculik
b)tak kena culik pun,wakenabeb jer,huwarh2..

Pilih jangan tak pilih.Undian tertinggi akn dipilih.Oh ye,dah pilih jangan lupa komen sekali..Cayang semua=)

Wednesday, October 14, 2009

frust pasai pakwe???amma...

pe kbor semuanya...
he3..
Assalamualaikum..

Saja jer nak menulis n3 ni..
just nak kongsikan sesuatu..

Huwarh......
qyqa tgh frust giler ni...
memang frust sgt3....
giler punya frust..

apa pasal??
lari dari rumah ek??
gilossss....
tak ada kaitan dengan tu...
Huwarh...

Pe kes frust??
Pakwe lari ker??
Yup!!!!
GILER TU...
tak da kaitan dengan pakwe..
cam ner nak ada kaitan,pakwe pon x da..

habis tu??
kena marah dengan cg??
huwarh....
memang salu kena tegur dengan cg tapi bukan kena marah...
x da kaitan dengan cg pun..
huwarh...

Dok huwarh dari tadi...
sawan ek??
Huwarh...
benci2!!!

Sebenarnya ni berkaitan dgn RAMBUT MEAN MY MAHKOTA...
Sedih ni..
rambut qyqa rosak giler oooooo...
banyak masalah..

1.gugur

2.kelimumur(da pakai cam2 shampoo daaa)

3.buah...
segala bagai buah ada..
nak buah apa??
tembikai??
on....



nak kata qyqa tak jaga,qyqa salu jer dok belai dy..bencilah bila jd cam ni...
rambut qyqa memang sensitif o...sbb rambut qyqa halus n x berapa nak hitam...
(nak tunjuk haram...kotnya kang ada laki bc...naya dapat dosa kering)
qyqa baru jer berazam nak simpan rambut tapi kalu dah jd cam ni......hurm...sedih tau..

tgk rambut org lain bek punya tapi rambut qyqa sikit punya sakit!!!!!
frust menungging...
so qyqa ingat nak potong pendek giler rambut ni...
nak buat boy cut..
x pon bt rambut mawi,huweh4...
tp kalu nak buat rambut mawi tu,wajiklah kena tazkirah kan...
x larat nak pasang telinga..
baru jer nak berangan jadi gadis ayu sikit tapi...hurm...

pa pandangan sume??
bole bg nasihat tak??
jgn bagi nasihat suruh bakar dgn petrol...dahla tu...

hu3...
oh ye...nak jg tanya..
kalau bdk2 yg muda under 20 da ada uban,tu pe kes ar??
penyakit ek??
sbb da jg kwn2 qyqa jd cam tu...
da petua tak??
he3...bole amalkan sbb tkut plak jd g2...

ha ok ler...
nak beredar dulu...
sblum tu nak bg panton..


pergi kenduri naik beca,
bungkus balik makan pengat,
terima kasih sudi baca,
kalau bagi komen lagi semangat,

bole ker panton g2???
he3333...

Monday, October 12, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 7

“Hana..pergilah main jauh-jauh.Mak Jah boleh buat semua ni.”Mah Jah menegah.Mop ditanganku diambil.

“Alah Mak Jah ni…”aku merengek.”Biarlah Hana tolong mop kan lantai ni.Bukannya susah pun.Hana nak juga keluar peluh.Ni,asyik duduk jer…Badan pun makin kembang.Nak-nak,Mak Jah yang masak..peh,sodap!”ibu jariku naik.Kemudian mop ditangan Mak Jah kembali aku ambil.

Mak Jah mengeluh.”Jangan…Nanti apa pula kata Tengku Rubiah.Nanti Mak Jah juga yang susah..”Mop ditanganku diambil.”Badan Hana tu tak adanya nak kembanglah.Slim jer Mak Jah tengok.Macam papan plywood!”hidungku dicuit.Aku tarik muncung.Adusss…bencinya…nak tolong pun susah ker??Aku duduk diatas kerusi bulat di meja pantri.

Mak Jah sengeh.”Yang lain mana?”soalan mak Jah aku sambut dengan bunyi krooohh.Apa lagi??Membutalah.Mentang-mentang hari ni Ahad,aktiviti tak ada,semua pakat buka kilang tahi mata.Bangun untuk sarapan jer..Nak jaga imej ler.Malas tu..

Mak Jah gelak.”Sunyilah villa ni.Tengku Hasful pergi meeting.Tengku Rubiah dengan Tengku Mariah pun dah keluar.”Mak Jah cerita tanpa aku pinta.Yei??Habis tu mafia hitam yang berdaulat tu kemana?Oh ya…bukan urusan aku pun.

“Berdebar tak semalam?”aku angkat kening.Tak faham dengan soalan Mak Jah.Nak berdebar apa?Bukannya semalam aku pergi nikah,hehe..

“Yelah..waktu penyingkiran.Mak Jah takut betul bila Zarra sebut nama Hana.Ingat kan betul Hana kena singkir.Nasib baik Tengku Rubiah umumkan tak ada penyingkiran minggu ni.”Tangan Mak Jah cekap mengemop lantai dapur.

Huh..pasal semalam tu?Memang betullah.Sabar jerlah.Bila jer Zarra sebut nama aku tu,memang aku dah melompat ala-ala sarkas punya orang.Mestilah seronok.Aku memang nak keluar pun.Aku dah bayangkan amannya bila dah keluar dari villa ni.Dapat kerja setiausaha.Tak payah nak berdepan dengan orang ’tu’ yang menyakitkan hati.Memang syukur ya amat..Alih-alih,Tengku Rubiah muncul.

“Namun minggu ni,kita ada kejutan.”kata-kata Tengku Rubiah mematikan perilaku aku yang terlonjak-lonjak.Semua mata memanah pada Tengku Rubiah.Dia berjalan memasuki kawasan kami.Kamera difokuskan pada dia.

“Bersempena dengan birthday Rizkin minggu depan,maka saya ishtiharkan…”

Aku telan air liur.Janganlah…tolonglah…

“Tak ada penyingkiran…!!!”

Aku tepuk dahi.Amma…dah elok-elok aku kena singkir,tak jadi pula.Aku tengok Zarra dah tarik muncung panjang sedepa.Eh,kau ingat aku suka ker ha???Lantak kaulah nak ada hari jadi pun tapi aku nak keluar!!!!

Keluhan aku lepaskan.Kalaulah aku tersingkir semalam,kan seronok..Apalah malang sangat nasib aku ni?Hidup diatur orang lain.

“Hana!”sergahan mak Jah mengejutkan.”Mak Jah Tanya,boleh pula dia berangan.”sengehan muncul dari bibir Mak Jah.Aku mengeluh lagi.

Mak Jah meletakkan mop dan menghampiri aku.”Mak Jah tahu Hana tak mau tinggal lama-lama kat sini kan?”aku angguk.”Tapi sekurang-kurangnya,ada hikmah Hana masih bertahan kat sini.Mak Jah dengan Pak Mat ada juga teman…”

Aku Cuma angguk.”Alah Mak Jah ni,jangan lah emo sangat.Hana okeylah.”Mak Jah senyum.Baru hendak buka mulut,kedengaran suara Pak Mat memanggil dari taman belakang.Segera Mak Jah keluar meninggalkan aku.

Aku pandang mop yang tertinggal.Sengehan muncul.Ada juga kerja untuk aku.



Selesai minyak wangi disembur,daun pintu dibuka.Langkah Rizkin menuju kearah anak tangga.Ingat nak keluar lepak.Sampai dianak tanggak kelima akhir,nampa Hana yang membelakanginya tengah mengemop ruang tamu.Sengehan nakal muncul.

“Minah indon mana yang jadi orang gaji baru ni?”sinis nada Rizkin.Aku pusing belakang.Waaaa..mamat mafia yang berbau wangi.Eh…awak sembur apa ye??

Oooo..kau kutuk aku ye?..”Aku Acha Septriasa..”nada indon muncul.”Aku datang sini mau cariin bekas pacar aku,Irwan Shah yang gantang bangek..Tapi..yang aku temuin Cuma si mafia yang menyakitin hati aku…Aku nyampah banget ama dia..”aku buat muka.”Apa mas kenal ama Tengku Rizkin Ajmin anaknya Tengku Hasful??”

Rizkin kerut.Aku sengeh.
“Kurenglah kau ni Hana!”jari telunjuknya naik.Woi,nak cucuk hidung aku ker??Banyak berdaulat kau punya jari.

“Ish mas..aku bukannya Hana dong.Aku Acha!Penyanyi ama pelakon terkenal Indonesia..”bahasa indon masih aku gunakan.

“Acha otak lah.Kau jadi acar buah jer layak.Acha tu sikit punya cantik.Kau??Just an ugly girl from village.Layak duduk setaraf dengan gembel..”

Ceh…dia cakap aku gembel??Anak jalanan tu…Cari nahas betul.Tak mau ke nak amalkan konsep 1MALAYSIA dengan aku ni?Tahulah kau orang Bandar.Ni nak kena bagi ngaji ni.

Mop ditangan aku celup kedalam baldi yang berisi sabun.Secepat kilat,aku angkat dan memusingkan mop tersebut kesebelah kiri.

“Hana!!!!!!You…so….Urgh!!!!”Rizkin menjerit.Air sabun selamat mendarat kat t-shirt hitam yang dipakainya.Dah Nampak agak lenjun tu.Dahlah air sabun tu kotor.Wakakaka…

Aku cepat-cepat bergerak.Kang tak pasal-pasal penampar mendarat kat aku.Rizkin pula dah mula dekat dengan aku.Mak aih…kot ye pun nak kejar,tunggulah aku bilas dulu lantai ni.Sabun semedang jer…

Belum sempat aku nak buka langkah,Rizkin dah paut lengan kanan aku.
“Kau ni memang cari nahaslah!”matanya besar.Nak kata ada laser tak ada pun..

Aku meronta mahu melepaskan lenganku dari pegangannya tapi tak boleh.Weh…ni memang incredible hunk ke hape ha?Cicakman..tolong Hana lah.

“Kali ni aku memang nak bagi pengajaran kat kau.”kening Rizkin terangkat.”Kau nak yang mana?Penampar ke pelempang ha?”Rizkin gelak.Mak….

“Tak nak dua-dualah!!!!”aku tolak dada Rizkin dengan tangan kiri.Badan Rizkin hilang imbangan dek kerana lantai yang licin.Lain yang diharapkan,lain pula yang muncul.
Rizkin jatuh dan aku pun sekali.Dah dia pegang lengan aku.

Sekarang,aku betul-betul jatuh kat atas badan dia.Lebih sadis,kami terguling.Boleh bayangkan betapa sengalnya aku.Alahai.drama Hindustan..Aku geli giler ni…

Gulingan terhenti.
Aku jegil mata.
Cuba nak bangun.
Tapi Rizkin bagi tenungan…
Tolonglah jangan nak tenung macam tu..
Aku nak bangun!!!!

Sedaya upaya aku cuba bangun.Tapi lantai licin membuatkan aku hilang imbangan dan sekali lagi jatuh atas Rizkin!!!Sekali lagi!!!Dan sekali lagi!!!!Benci!!!Rizkin yang tadinya kaku kembali sedar.Dia menolak bahuku bangun dan sama-sama berdiri.Tangannya masih melekap dibahuku.Mata dia juga.

“Tengku..Hana..kenapa ni?”

Mata kami berdua menala pada Mak Jah yang kaku dipintu.Pantas aku tepis tangan Rizkin yang masih mendarat atas bahuku.

“Tak ada apa!”

Sama-sama menjawab.Aku pandang dia yang masih pandang aku.Eh,takkan baru terjatuh sekali kau dah jatuh cinta kat aku??Gilooosss…

“Kau..Dah basahkan baju aku.Siap kau!!!”

Ceh…dia marah!!Dia pandang tadi sebab dia nak marah.Bukannya jatuh chenta.Nasib baik.Fuh semangat..Nasib baik ada Mak Jah.Kalau tak,mesti dia dah terkam aku.Dengan muka yang mencuka,Rizkin panjat anak tanggan dan menuju kebiliknya.

Dan…Hana Humaira’ tetap pemenang…




Aku berjalan-jalan.Dari satu kedai aku masuk kekedai yang lain.Ni semua sebab nak cari hadiah hari lahir Rizkin yang akan disambut lusa.Shopping complex ni memanglah besar tapi aku tak tahu nak beli apa.Awal-awal lagi aku dah lari dari kamera.Nasib baik Hazrik dan cameraman yang lain tak kejar aku.

Uh…mendalah nak cari untuk si mafia tu??Aku rasa kalau aku bagi hadiah pun,tak ada maknanya pada dia.Yalah,dia anak orang kaya.Semua benda ada.Dah tu?Takkan nak bagi cakerawala kat dia kot..

Penat berjalan,aku duduk kat atas kerusi panjang.Aku melangut.Teringat pula insiden semalam.Adoyai..macam mana lah aku dapat badi malang semalam??Jatuh atas Rizkin.Gelinya,tak usahlah nak cakap.Geli nak giloooosss.Janganlah dia pikir yang melalut.Uh…tapi,bila aku ingat apa yang Hazrik cakap pasal Rizkin tu,aku jadi lega.Rahsia besar Rizkin tu membuatkan aku lega..Betul-betul lega.

Pap!
Bahu aku ditampar.Aku pandang keatas.Mak aih..kecilnya dunia.

“Molen!!!!!Apa kau buat kat sini?”Ayob berwajah ceria.Aku bangun dari kerusi panjang.Teruja juga dapat jumpa sepupu aku yang sorang ni.

“Kot ye pun,bagilah salam bila jumpa aku!”aku tepuk bahu Ayob.Ayob sengeh.Dia duduk disebelahku bila aku kembali duduk.

“Aku dah bagi salam,kau yang tak dengar..”Ayob sengeh lagi.”Amacam??Seronok tak dapat jadi bakal isteri Tengku?”

“Ceh..Seronok??Aku tak sukalah.Nyampah!!!”aku berdengus.”Pekes kau ada kat sini?UiTM sikit punya kat Shah Alam,amacam boleh datang KL??

“Kau ingat KL dengan Shah Alam jauh sangat ker macam nak pergi Gerik ha?Aku saja keluar dengan kawan-kawan aku.Diorang ajak,aku ikut jer.Tapi diorang sekarang pergi tengok wayang.Aku tak minat ler.Yang kau,apakehelnya kat sini?”

“Aku ada aktiviti sekarang.Nak beli hadiah birthday untuk Tengku tu..”

“Banyak duit kau?”Ayob angkat kening.

“Duit sponser lah..”

Kami ketawa.Walaupun aku tak kamceng sangat dengan Ayob ni tapi sebenarnya dia tak adalah teruk sangat.

“Seriously.. Sejak kau masuk Pilih Hati tu,kau makin cun tau!Bila jer aku cakap kat member yang kau ni sepupu aku,diorang tak percaya!!”Ayob ketawa.

Aku cebik.”Diorang tak percaya sebab aku ni cun.Kau tu cam orang asli..”Kali ni aku yang ketawa,dia yang cebik.

“Kalau aku ni cam orang asli,tak adanya ramai budak kampus tu gilakan aku ni..”nada bangga.Ayob tepuk dada.

Aku buat muka.Memang pun,Ayob memang handsome.Jangankan budak kampus dia,budak kampung aku pun dok tergila-gilakan dia.Tapi pada aku biasa jer.Tapi aku tak pernah Nampak pun Ayob bawa kawan perempuan dia jumpa Mak Ngah.Mana taknya,semua kawan perempuan dia tak menepati piawaian Mak Ngah.Bak kata Mak Ngah,miskin sangat sampai pakai baju tak cukup kain..Aku tersengeh.

“Apalah kau ni molen?Sengeh sorang-sorang?Giloss..”

“Tak payah kutuk aku.Weh,jom teman aku cari hadiahlah.Aku tak reti nak bagi apa kat mafia tu.Kau tolonglah aku.”aku berdiri.Ayob juga.

“Mafia?Besar mandat kau panggil dia macam tu.”

“Macam besar mandat kaulah boleh panggil aku molen!!”

Ayob ketawa.Kami terus jalan.



Rizkin berjalan melintasi setiap kedai.Tapi tak terniat pun nak masuk.Tadi dia melawat finalis-finalis Pilih Hati yang tengah sibuk melawat kedai baju.Sibuklah mereka semua Tanya,nak apa.Rizkin hanya angkat bahu.Yelah..orang yang nak bagi tu yang kena pilih.Bukannya orang yang dapat hadiah.Tapi bila difikirkan balik,rasa kelakarlah.Yelah…ada ker penerima hadiah tahu yang pemberi hadiah nak belikan hadiah.Lawak!!

Tapi tadi,tak Nampak pun budak kampung tu.Manalah dia pergi ye?Geram betul dengan Hana ni.Suka ngelat!

Rizkin masih terus berjalan.Dari kedai baju ke kedai kasut ke kedai buku ke kedai aksesori ke kedai kraftangan islamik…Eh,kedai kraftangan islamik!!!Macam Hana.Rizkin mengundurkan langkahnya kebelakang.Dilihatnya Hana yang membelakanginya sedang leka menatap Khat ayat Al-Quran yang tergantung didinding kedai tersebut.Disisinya da lelaki.Entah apa yang dibualkan,mereka sama-sama tertawa.

Rizkin melangkah masuk.Serentak itu,Hana dan Ayob pusing.Hana bulat mata.Rizkin angkat kening.Ayob garu kepala.

“Hai Tengku Rizkin!”Ayob menghulurkan salam tanda hormat.Rizkin menyambut dan menggenggamnya.Ehem!!!Bila Hana berdehem,baru Rizkin melepaskan tangan Ayob.

“Siapa ni?”Rizkin menghalakan pandangannya pada Hana.

Belum sempat Hana menjawab,Ayob sudah memotong.”Saya sepupu molen ni.Ayob!”Ayob senyum.

Rizkin kerut muka.”Mo-what?”

“Molen….”

“Ayob!!!Diam!!!”cepat Hana memotong sebelum Ayob bukak hikayat lain pula.



Kah!!!!Kah!!!!Kah!!!Kah!!!!
Rizkin memegang perutnya yang terasa senak.Ayob sengeh memanjang.Aku??Masam macam asam bol!!!Menyampahh siut..
Aku pandang ke kanan dan ke kiri.Suasana kat kafe ni tenang jer sebab tak ramai orang..Entah apa mimpi Rizkin,ajak aku dengan Ayob datang kafe ni.

Rizkin mengesat matanya yang basah.Kelakar sangat!Ayob masih lagi senyum.Aku tarik muka.”Tak habis gelak lagi ker ha?Lawak sangat??”aku memandang Rizkin.

“Dah…dah..”Rizkin semput nafas.”Tapi lawak betul!!!Molen!!!Hahaha..”ketawanya bersambung.Aku halakan mataku kearah Ayob pula.Sebab mulut dialah ni.

“Apa makna molen tu?”Rizkin memandang Ayob.

“Ayob!Kau jangan nak cerita ek..Aku..”

Belum sempat aku nak cakap habis,Ayob dah potong.”Molen tu hasil gabungan gemuk dan lemak.Sebab Hana ni dulu gemuk giler.Bayangkan umur baru 11 tahun tapi berat dia waktu tu dah 50 kg lebih.Memang gemuk.Tu yang kitorang budak kampung panggil dia molen.”Ayob ketawa.Rizkin tak payah cakap lah…

“Molen…Tak sangka..”

“Dahlah!”aku bangkit dari kerusi.Panas jer muka aku duduk kat sini.Kena buli dengan 2 mamat mereng ni.”Duduklah sini sembang.Nak pergi beli hadiah!”

Aku terus melangkah keluar dari kafe.Panggilan Ayob aku tak pedulikan.Habislah aku lepas ni…Rizkin dah ada modal nak ejek aku!!





Seisi villa meriah dengan kilauan cahaya yang terang.Para tetamu rancak bersembang.Masing-masing bergaya sakan.Kebanyakkanya datang dari golongan korporat yang kaya.Alunan lagu jazz berkumandang menambahkan lagi kemeriahan.Hari ni ada sambutan hari lahir Rizkin yang ke 23 tahun.Semua kenalan hadir membawa hadiah yang pelbagai.

Aku garu kepala yang dah dilitupi tudung.Badanku berpusing-pusing dihadapan cermin.Mak aih..betul ker aku dah sarung baju ni?Memang…lain betul.Baju ni cantik sangat.Warna kuning emas yang cantik,berlabuci namun tetap menutup aurat.Petang tadi Mak Jah bawa gaun ni masuk dalam bilik.Katanya Tengku Rubiah nak aku pakai untuk malam ni.Hurm..dah Tengku Rubiah suruh.Aku ikut jerlah.

Aku rasa dah macam ala-ala Cinderella versi sopan dah ni.Ek??Tak layak pun nak jadi Cinderella yang cantik tu.Nak solek ker??Alat solek pun tak ada.Hurm..akhirnya,aku ambil bedak Johnson baby dan sapukan kemuka.Sedikit lips balm aku sapu kebibir.Ah..ok lah tu dari habukkan.

Aku kerling jam.Dah pukul 8.30 malam,masa untuk turun.Aku buka pintu dan terus kearah tangga.Sampai dianak tangga terakhir,semua mata menghala kearahku.Apa?Tahulah aku ganjil,tak payahlah nak tengok macam aku seorang kat sini tak ada hidung.

Aku senyum dah terus melangkah menuju kearah finalis yang lain.Bulat mata mereka.Woi,pekes ha?

“Aku ingatkan kau nak pakai baju T dengan trek bottom..”Eurica sinis.Aku Cuma senyum.Tak ada masa nak cari pasal.Korang semua dah cantik,tak payah nak cari pasal dengan akulah.

Hadirin semua terdiam bila muzik terhenti.Semua mata memandang kearah pentas yang ada kek diatasnya.Muncul Tengku Rubiah,Tengku Hasful,Tengku Mariah dan Rizkin diatas pentas.Mikrofon diambil.

“Hari ini,merupakan hari lahir cucu saya,Tengku Rizkin Ajmin yang ke-23.Terima kasih kepada hadirin sekalian yang sudi hadir.”semua hadirin mengangguk mendengar ucapan Tengku Rubiah.”Marilah bersama kita menyanyikan lagu Happy Birthday!”

Serentak dengan itu,seisi villa menyanyikan lagu Happy Birthday untuk Rizkin.Aku usha Rizkin,Nampak smart dengan tux dibadannya.Eh..dia pun usha aku.Apa?Nak cari pasal ker..Uh..

Selesai nyanyian,Rizkin pula mengambil alih mikrofon.Dia memberikan ucapan yang membuatkan aku menguap tak sudah-sudah.Bosan!

“Saya akan menari dengan finalis-finalis Pilih Hati!”

Tapi,tang ayat tu,membuatkan aku bulat mata.Nak apa?Menari?Ewah ewah..besarnya mandat..macam mana nak ngelat ni ha?

Nama Eurica disebut dahulu.Eurica kedepan dan berdiri dihadapan Rizkin.Memanglah Eurica malam ni cantik tapi seksi aka seksa betul..Baju fesyen kemban..Lagu sway kedengaran.Mereka berdua mula mengatur langkah.

Aku terhendap-hendap mahu menyelinap keluar.Sampai dimuka pintu,aku terlanggar seseorang.Ayob!!!Apa yang dia buat kat sini?

“Apa kau buat kat sini?”

“Kau nak pergi mana ni?”

Serentak kami bersuara.Aku menarik tangan Ayob keluar.
“Apa kau buat kat sini?”mataku mencerun.

“Datang birthday party Riz lah.Dia jemput..”Aku kerut.Riz?Mesranya panggilan.

“Kau pekes duduk kat luar ni?Kenapa tak masuk dalam?”

“Aku tak maulah menari dengan Rizkin tu!”

“Dah tu?”

“Bawa aku lari naik kancil kau sekarang!”

“Huh?”




Rizkin baring.Penatnya badan…seronok memang seronok tapi badan tetap penat walaupun dia bukannya kena buat apa-apa pun.Matanya jatuh pada bungkusan Hadiah yang ada dilantai biliknya.Separuh dah dibuka manakala separuh lagi belum.

Teringin mengetahui isi hadiah yang lain,Rizkin bangkit dan membuka.Ahh…semua hadiah biasa jer.Tak ada yang menarik.Perfume,baju,kasut and sewaktu dengannya.Tak ada yang special lansung.

Tiba-tiba,mata Rizkin terpandangkan bungkusan kecil yang berbalut pink.Segera tangannya mencapai kotak tersebut.Dari Hana..

‘Selamat Hari Lahir yang ke 23..
Dah tua pun..ingat sikit…
Jangan ingat nak enjoy jer..
Hadiah ni x special pun..’

Rizkin tersengeh membaca kad ucapan Hana.Apalah budak kampung ni.Kalau perempuan lain,mesti sibuk nak goda aku..Dia??Pula tu,boleh pula nak larikan diri sebab tak mau menari dengan aku.Nasib baik aku sempat nampak dia.

Lansung tak jadi nak lari dengan Ayob.Bila diajak menari,Hana tak mahu.Mcam-macam alas an yang dia bagi.Akhirnya..Rizkin mengalah.Tak guna paksa kepala batu macam Hana tu.

Rizkin menggoncangkan isi kotak.Apa ye?Pantas Rizkin mengoyakkan pembalut.Dibukanya kotak tersebut.Songkok?Kaset?Kaset apa ni?Mushkil nya.Rizkin mengambil kaset tersebut dan memasangkannya.

Assalamualaikum…

Suara Hana kedengaran.

Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamtakan Tengku Rizkin Ajmin..
Allah selamatkan kamu..

Suara Hana menyanyikan lagu Allah selamatkan kamu.
Kemudian..
“Saya akan bacakan Surah Thaha.Surah ni sesuai untuk melembutkan hati..”

Kemudian Hana mengalunkan Surah Al-Fatihah diikiti dengan surah Thaha.Rizkin memejamkan mata menghayati bait-bait ayat yang Hana alunkan.Sedap dan begitu menyentuh Hati.Benar..

Tuesday, October 6, 2009

CHOMELNYA CHENTA!! 6


“Memang dia nak Hana matilah tu!”aku berdengus.

“Sabar…”suara mak dihujung talian cuba menenangkan aku.”Salah Hana jugakan.Siapa suruh kenakan Tengku..Tak baiklah”

Aku melepaskan keluhan.Dari posisi baring,aku bangkit.Dah lama juga ni aku berbual dengan mak.Sampai telinga pun dah rasa panas.Yelah dah lama tak telefon mak,memang banyak benda yang nak dibualkan.Semua pasal Rizkin yang menjengkilkan tu,aku ceritakan kat mak.

“Tu lain mak.Tu sebab Hana nak bagi pengajaran kat dia.,Mak tahu,dia tu manusia paling bongkak pernah Hana jumpa!!Hana tahu dia yang sabotaj Hana.Julap tu angkara dia..”

“Hana ada bukti ker?”

“Ada..Hana Nampak dia kat bilik Zarra.Dia pegang botol julap tu.Lepas tu bagi kat Zarra.Hana yakin sangat yang dia upah Zarra.Tu yang sampai Zarra boleh menang walaupun Cuma masak telur rebus dan roti bakar.Logik ker?Kalau amali KH tu,wajiklah dapat C-!!”aku bersuara keras.Bukan nak kurang ajar kat mak tapi ni aku lepaskan kat Rizkin alias mafia tu.

“Dia nak uji Hana tu.Hana sabarlah.Untung sabut,mak dapat menantukan dia.Ye tak?”ketawa mak pecah.Aduhhh,mak ni.Dah datang dah aura Raja Lawak.

“Kalau mak dapat menantu macam dia tu,meranalah jawabnya!Baik Hana ambil Hazrik jer..”

“Hazrik?Siapa pula tu?”

“Kawan Hana..dia cameraman.Ni,Hana telefon guna handset dialah.Dia bagi pinjam.Dia baik mak..”aku terangguk-angguk.Ceh..bajetlah konon mak boleh nampak,hehehe.

“Baik sungguh dia.Tapi Hana,jangan ingat semua orang yang baik dengan kita ni baik..”

“Yelah mak….Hana anggap dia kawan baik Hana jer.Mak jangan risau…Hana…”

Kata-kata aku mati bila ketukan dipintu berbunyi.

“Mak,nanti Hana telefon.Ada orang ketuk pintu bilik ni.”

Aku segera mematikan handset bila mak membalas salamku.Tudung aku capai dan terus buka pintu.Eh…apa kes pula dia datang kat bilik aku??Mimpi siang eh…Sengal jer aku rasa.



Che Nah memandang telefon.Hana..rindu betul kat anak dara yang sorang tu.Memang sunyi bila Hana tak ada.Tambahan pula bila Hana dah lama tak telefon.Nasib baiklah ada TV.Boleh juga tengok Hana kat TV tu.Kesian pula dengan nasib Hana kat sana.Harap-harap Hana selamat.Sebab Che Nah yakin dengan janji Tengku Rubiah..Janji rahsia antara dirinya dan Tengku Rubiah.Ye…hanya mereka berdua.

Che Nah melangkah kebilik.Almari yang sudah usang,dibuka perlahan.Che Nah menjengkitkan kakinya.Kotak besi kecil dikeluarkan dan dibawa ke katil.Perlahan-lahan,tangannya membuka kotak tersebut.

Rantai emas berloketkan hati dikeluarkan.Loket diperbuat daripada platinum dan berukir nama Hana Humaira’.Ya…kat dunia ni hanya ada 2 jer rantai ni.Satu di sini dan satu lagi tak tahu dipelosok mana..Ada sesuatu yang membezakan rantai ni dengan rantai-rantai yang lain.Ukirannya.

Bila sampai masanya,rantai ni perlu diserahkan pada Hana.Ya…bila Hana dah dapat rantai ni,maka rahsia yang disimpan selama ni juga akan terbongkar.Hana berhak tahu dan dia wajib dedahkan pada Hana.Entah apalah reaksi Hana…Hana Humaira’..anak mak…



Aku peluk tubuh.Dia pula angkat kening.Eh…berdaulat sangat ker ha?Dahlah ketuk pintu bilik orang,kacau kehidupan aku jer.Ish….geram!!!

“Ha…pe kes?”aku soal tanpa nada.Mata aku pun dah jadi kuyu ala-ala Garfield.Memang tak berbuah kalau cakap dengan dia.

“Eh…suka hati akulah.Ni rumah aku.Aku boleh ketuk pintu sesuka hati..”dia mendongakkan muka.Eh awak…lubang hidung tu besar sangatlah.

“Pembetulan.Ni bukan rumah awak tapi rumah Tengku Rubiah.Lagipun saya tak ada anak tekak kalau nak cakap dengan orang yang menuduh saya walhal dia yang sabotaj saya.Julap kan…”aku perli.Rizkin sinis.

“Oyeh…what ever.”

Eh…dia nak apa sebenarnya ha?Ish,menyebuk betul.”Kalau awak tak ada apa-apa nak cakap,saya nak tutup pintu!”segera aku tolak pintu namun Rizkin sempat menahan dengan lengannya.Woi,tahulah lengan tu sikit punya besar.Tak payah la nak buat macam tu!

“Tengku Rizkin!Awak nak apa sebenarnya ha?”kali ni suaraku sudah melengking.Geram!Pintu bilik aku kembali buka.

“Aku nak bagi amaran kat kau…”

“Apa?”nada malas.

“Jauhkan diri kau daripada Hazrik!”dia bersuara keras.

“Suka suki saka hati sayalah nak dekat dengan dia ker siapa ker.Awak tak ada hak nak halang saya kawan dengan siapa pun..”aku membulatkan mata.Nak salurkan aura ganas.

“Wei,aku tak pedulilah kau nak dekat dengan siapa pun tapi jangan dekat dengan Hazrik!Kalau kau nak dekat dengan jantan lain pun,aku tak heran tapi bukan dengan dia.Atau…..”kata-katanya tergantung kat situ.

Aku berdengus kuat dan kembali memeluk tubuh.”Apa?Awak nak sabotaj saya lagi?Ker awak nak bunuh saya pula kali ni ha?Apa-apa jer lah…”

“Aku tak akan keluarkan kau dari Pilih Hati ni.Kau ingat….Aku tahu kau nak sangat keluar dari Pilih Hati ni kan.Kau dah tahan nak duduk kat sini.Kalau kau ikut cakap aku,aku akan keluarkan kau dari Pilih Hati.”

Aku angkat kening.Aku betul-betul tak faham kenapa Rizkin nak aku jauhkan diri aku dari Hazrik.Aku bukannya buat apa pun dengan dia.Kawan semata-mata.Bukannya aku buat maksiat kat rumah ni…

“Suka hati awaklah.Dah.saya nak tutup pintu ni…”

“Nanti!Jangan kau perasan pula ye.Aku larang kau kawan dengan dia bukan sebab aku suka kat kau atau cemburu…”jari telunjuknya digoyangkan.Aku dah bosan ni.

“Hurm…”Dump!Pintu bilik aku hempas.Menyampah betul..Dia ingat aku nak ikut ker cakap dia ha?Pe kes lah agaknya.Aku rasa dia tu dah tak betul.Wayar tertanggal agaknya.Badan yang rasa sengal,aku hempas kat atas katil.Puh…nyaman.Katil spring,apa nak heran.

Baru jer aku nak tutup mata,bunyi telefon kedengaran.Aku memandang handset disebelah.Siapa?Mak ker?Aku capai handset tapi nombor tu aku tak kenal pun.Agak-agak selamat tak kalau aku angkat?Angkat jer lah.Bukannya boleh keluar bom pun.

“Assalamualaikum…”aku memberi salam.

“Waalaikumussalam…”suara laki garau.Gulp!”Hana…”Eh,dia tahu nama akulah!

“Errr…siapa ye?”aku garu kepala.

“Sampai hati awak tak kenal suara saya ye…”nada merajuk.Oh..dah kenal.Yang empunya handset.

“Hazrik!Alah,saya kenal.Saja nak dengar suara orang tua merajuk.Agaknya sekarang muka awak mesti masam kan..”aku ketawa.Dia juga.

“Yelah..saya orang tua.Awak tu baby lagi kan…”dia kembali ketawa.”Handset macam mana?Ok?”Ceh…telefon aku ni,nak yanya pasal handset dia ker?Haila..

“Hurm..Hanset awak sihat walafiat.Saya dah bagi dia makan,minum,mandi dan tidur…Tapi dia cakap dia rindu awaklah…”

“Ek?Handset yang rindu ker or orang yang guna handset tu rindu?”

Eh…dia kenakan aku balik.Ish..Hana tak boleh kalah.
“Aah..memang rindu tapi bukan kat awak tapi kat kamera awak tu.”aku ketawa.Dia diam jer.Pe kes?

“Hailo hailo..Kopi tak mau milo..Ada orang tak?”

“Hurm..ye..”Hazrik bersuara.”Hana…yang pasal julap tu,awak tak buat kan?”nada Hazrik teragak-agak”

“Tak…saya tak buat.Demi Allah…Kalau saya nak kenakan Rizkin,saya tak akan libatkan Tengku Rubiah dan Tengku Mariah.Tak akan…Awak…percaya saya kan..”

“Saya percayakan awak.Saya tahu,awak takkan berbohong..”lega hati aku dengar dia cakap macam tu.Hazrik memang kawan yang baik.

“Hazrik,awak nak tahu tak..”aku nak buka hikayat ni.”Tadi Rizkin datang ketuk bilik saya.”

“Apa yang dia buat kat awak?”nada Hazrik terkejut.

Aku geleng.”Tak,dia tak buat apa-apa pun.Tapi dia bagi amaran.Dia tak bagi saya dekat dengan awak.Dia kata,akalu saya ikut apa dia cakap,dia akan singkirkan saya.Tapi awak ingat,saya nak ke ikut cakap dia tu?Tak akan!Mafia macam tu,tahu nak ugut orang jer..”

Hazrik melepaskan keluhan.”Awak nak tahu sebab apa dia suruh awak jauh dari saya?”

Aku bulat mata!Telefon ditelinga kanan,aku alihkan kekiri.”Kenapa?”

Hazri hembus nafas.“Sebab dia tu….sebenarnya….”



“Betul,aku Nampak Tengku kat depan bilik perempuan kampung tu!”Eurica bersuara.Mereka semua berkumpul dibilik Eurica bila terima sms sebentar tadi.

“Alah,depan bilik jer..bukannya apa pun.”Lufya bersuara.Dia yang duduk di sebelah Mellisa kat atas kerusi panjang.

“Eh korang ni!”Zarra menyampuk.”Mula-mula memanglah kat depan bilik…lepas tu…”sinis nadanya.

“Betul cakap Zarra tu.Cuba korang fikir,buat apa Tengku datang kat bilik dia?Kalau nak beritahu maklumat,mesti depan kita.Ni,kenapa pula kena main jumpa kat depan bilik?Aku rasa perempuan kampung tu dah bomohkan Tengku.Alah..korang tahu jelah kan,orang kampung…”Eurica memeluk tubuh.

“Aku rasa taklah sebab Hana tu Nampak baik.”Mellisa pula bersuara.

“Tu..nampak jer baik.Bertudung.Kat depan manis,kat belakang hampeh!”Zarra meningkah.

“Tapi,Tengku bukannya suka kat budak kampung tu..Korang pun Nampak sendirikan yang Tengku selalu nak kenakan dia.Hana pun,bukannya nak sangat masuk Pilih Hati ni..Dia terperangkap.”Lufya membela.

“Aku yakin,Hana dah buat sesuatu.Korang nak ker kalau budak kampung yang tak pandai bergaya tu,entah dari ceruk mana tah,kalahkan kita?Malu ooo…Sekurang-kurangnya,biarlah yang jadi isteri Tengku Rizkin dari kalangan yang bergaya,cantik dan kaya macam kita ni.”aura jahat mucul dari Eurica.

“Kau nak buat apa?”Zarra angkat kening.Kes julap tu,tak boleh cerita kat diorang.Kena dirahsiakan sama sekali.Dia pun sebenarnya yakin yang Rizkin dan Hana tak ada apa-apa sebab dia tahu macam mana sukanya Rizkin bila dia kenakan Hana.

“Aku akan pastikan dia keluar!”tekad Eurica bermula.Mula-mula aku akan singkirkan budak kampung tu,lepas tu..korang semua!Dia menjeling Zarra,Lufya dan Mellisa.Tengku Rizkin aku yang punya!Orang lain boleh jalanlah.




Yes!!!Line clear…Rizkin tak ada kat bilik dia.Hahaha..Rizkin,jangan ingat boleh sesuka hati nak buli perempuan kampung macam aku ni.Aku tutup pintu perlahan-lahan.Ke mana dia pergi ye?Tadi aku terdengar bunyi kereta dia.Entah merayap kat mana tah.Ahh,lantaklah.Janji aku boleh jalankan projek aku kat sini.

Buat seketika,aku terpegun.Mak aihhh,cantiknya bilik dia ni.Kemas sangat!Tak macam bilik lelaki pun.Uh..apa nak hairan kan,orang gaji boleh kemaskan.Tapi,memanglah bilik ni sikit punya cantik.

Aku pandang sekeliling.Banyak betul frame gambar yang tergantung.Banyak gambar dia jer.Eh…gambar ambik ijazah.Tak sangka rupanya mafia tu habis belajar.Tapi tengok cara macam letak akal kat lutut.

Aku menuju ke arah almari Rizkin.Kalau nak letak kat baju,baju yang mana satu dia nak pakai nanti.Seluar pun sama juga.Ish…fikir Hana.Fikir!Ha…tuala!Aku menuju kearah tempat penyidai yang berdekatan dengan meja kerja dia.Dan…serbuk tu aku taburkan kat tuala dia.Haha..ni serbuk gatal.Biar padan muka dia.Nasib baik aku bawa serbuk ni dari kampung.Memang ni kira nasib baiklah ada serbuk ni.Siap!!Baru padan muka kau Rizkin.Ada ubi ada batas,dah kau tak ada budi dengan aku,buat apa aku nak balas.

Aku pandang meja kerja Rizkin.Ada bingkai gambar.Gambar dia dengan perempuan.Cantik!Siapa perempuan ni ha?Macam gayanya kacukan.Ah…lantaklah.Baik aku keluar sekarang sebelum terkantoi.Kalau tak…mampus nanti.

Baru jer aku nak pergi ke pintu,aku dengar suara Rizkin dari luar.Mesti dia tengah guna handset tu.Ya ya ya…macam mana ni??Mampus aku…Cari tempat sembunyi.Almari!Dengan lafaz bismillah…redah jerlah masuk dalam almari ni!
Jantung aku ni,tak payah nak kiralah.Dah macam orang baru lepas berlari.Dahlah kena bersembunyi kat baju-baju dia ni.Semuanya hitam!Dasar mafia.Nasib baik wangi.

Pintu almari dibuka.Aiyoyo..Dia nak ambil baju ker?Janganlah dia Nampak aku.Ayokkk!!!Dari celah baju-baju ni,aku Nampak dia tader baju.Oiiii,malunya.Kenapa tak ambil baju dulu lepas tu baru buka?Malunya aku.Bola mata aku alihkan..Puh semangat.Pintu almari ditutup.Kemudian terdengar bunyi air.Dia dah mandi!Cepat-cepat aku keluar dari almari dan terus blah dari bilik tu..

Huhuhu…durjana…Lepas ni,bilik Zarra menanti…Hahaha…pengajaran untuk diorang.



Makan malam ni tenang jer.Semua enak makan makanan yang dimasak mak jah kecuali Rizkin dan Zarra.Dok tergaru sana tergaru sini.Muka masing-masing Nampak resah.

“Riz..kenapa ni?Tergaru sana sini.”Tengku Rubiah bersuara.Aku nak gelak ni,sabar-sabar.Tapi memanglah..sebiji macam beruk.Hahaha…

“Entahlah nek,badan Riz ni gatal semacam”

“Kamu pergi mana tadi?”Tengku Hasful pula masuk line.Jarang Tengku Hasful ada kat rumah.Sibuk agaknya.

“Mana ada pergi mana pun pa..Riz dah mandi banyak kali ni tapi tetap juga gatal.Miang betul..”Rizkin menjawab sambil menggaru.Ala,ciannya…Macam mana nak elok,tiap kali mandi,pakai tuala…Dah tu,serbuk gatal tu memang ada kat tuala pun..

“Zarra?”Pandangan Tengku Rubiah menala pada Zarra pula.

“Saya pun gatal juga badan ni..”

“Nak pergi klinik ker?Ma takut lah kalau jadi apa-apa nanti”Tengku Mariah bimbang.Ish…bukannya apa sangat tu.

“Tak payahlah ma.Kejap lagi nak on air.Nanti Sya dengan produksi nak datang.Kan malam ni ada penyingkiran.”

Penyingkiran?Yelah…malam ni ada penyingkiran.Ha.ha.ha.Aku tak sabar nak tengok telatah Rizkin yang tergaru sana sini depan kamera..Aku harap sangat dia singkirkan aku.



“Kesiannya gatal…sedap?”aku bisik kepada Rizkin taktala kami semua diarahkan keruang tamu.Pandangan Rizkin tajam.

“Kau!How dare you?”keras suaranya.

“Kira ok lah tu dari julap.”aku angkat kening.”Kalau awak dah tak tahan,elok awak singkirkan saya jer..Lagipun,saya dah tahu siapa awak yang sebenarnya.”aku berkata sinis dan terus jalan meninggalkan Rizkin.

Ya,aku dah tahu siapa Rizkin.Hazrik dah cerita kat aku…Tak sangka aku.Hazrik suruh rahsiakan tapi…seronok juga kalau ugut Tengku sorang tu.Aku betul-betul harap dia singkirkan aku malam ni.Aku dah tak tahan.

Kehidupan orang kaya ni bukan aku.Aku Cuma orang kampung yang sukakan benda-benda biasa.Memang tak boleh nak duduk kat villa ni lama-lama.Lansung tak!Tambah pula,rindu kat mak!!!!


Setengah jam kemudian,kami para finalis diarahkan berdiri mengahadap Rizkin.Macam hari tu,seorang akan tersingkir.Gadis yang tak dapat mawar.Kalau minggu lepas,Milia tersingkir.Minggu ni,aku harap aku!!!Hana Humaira’….

“Dihadapan saya,berdiri 5 orang gadis jelita…”Rizkin memulakan mukaddimah bila kamera terpasang.Aikk,tak garu pun.Tahan ler tu.Zarra pun tak menggaru macam tadi dah.Pun nak cover.

“Lufya…”

“Zarra..”

“Eurica..”

“Hana..”

“Mellisa..”

Satu persatu nama kami disebut.Tak boleh ker sebut dalam senafas jer?Bunga mawar ada ditangan Rizkin.

“Tapi malam ni,hanya 4 orang gadis saja akan kekal dalam program Pilih Hati.Gadis yang tak menerima mawar,harus pulang kerumah dan meninggalakan villa ni.”Rizkin menalakan bola matanya ke semua finalis.

“Bunga mawar yang pertama untuk….Lufya!”Lufya tersengeh dan menuju kearah Rizkin untuk mengambil mawar.

“Bunga mawar yang kedua untuk..Eurica!”Eurica kedepan.

“Bunga mawar yang ketiga adalah untuk gadis terbaik minggu ni.Beliau bukan saja dapat hadiah baucer membeli belah bernilai RM2000 malah beliau juga boleh menyingkirkan salah seorang daripada 2 gadis yang belum terpilih..”Rizkin tersenyum.Tu satu kejutan tu!

“Mawar yang ketiga untuk…Zarra!”

Zarra bulat mata.Dia menjerit kecil.Haila…dahlah pakai baju dengan skrit baby..Bajet-bajetlah.Zarra kedepan mengambil mawar.

“Zarra…pilihan ditangan awak sekarang.Antara Hana dan Mellisa….Awak berhak singkirkan salah seorang.”Rizkin bersuara.Tapi,aku sempat tangkap senyuman sinis Rizkin.Ada aku kisah?Tader!!!

Zarra sengeh menggoda…Ala minah ooiii,kau cakap jer lah nak singkirkan aku.Aku tahulah.Dia memang benci aku.Ni dah dapat peluang..apa lagi.

“Terima kasih Tengku..Saya nak singkirkan…”
Mata Zarra bergilir-gilir antara aku dan Mellisa.

“Hana Humaira’!”demi dengar 2 patah nama aku tu,aku terus melompat.Yes!!!!Tercapai juga hajat aku.


*sorry ye kalu n3 kali ni x menarik..otak tgah biol sbb dah nak dekat exam akhir tahun,koje kolah pun melambak..pape pun,teruskan komen ye..TQ!!=) =P
*TQ sudi vote Rizkin n Hazrik..

Monday, October 5, 2009

SJ NAK CORET...=)



Hailowwwww...assalamualaikum...
adussss..hari ni hari isnin..hurm opkos ler kena pergi skolah kan...
semangat juga sebenarnya tapi rasa malas tu lagi banyak,he3...
qyqa bangun kira awal jugalah tadi,kul 6 pg..
he3...bangunlah awal macam mana pun,qyqa mesti juga dtg skolah lambat juga..
alah,skolah tepi pagar rumah jer,apa nak heran kan...
berdaulat giler tadi,sampai skolah kul 7.20 oooo...
dahlah tu,cari stoken sepasang tak jumpa..
adussssss...habis???
pakai jer lah

STOKIN KAHWIN...HITAM N PUTIH..

ceh berdaulat tu...dahlah kat skolah qyqa ni mana bole pakai stokin hitam..alah redah jerlah kan.

td ingatkan x da perhimpunan tapi ada juga..
cg dok takallam pasal banyak benda jg...
yg menarik perhatian pasal BUDAK PMR YANG NAK EXAM RABU NI...

he3..dalam hati qyqa...AKU DAH RASA SEMUA NI TAHUN LEPAS!!!AMBIK MEKA...
he3..mesti tension tu...mana tak nya,ramai pihak taruh harapan tinggi..

PK HEM sound td...saper bdk PMR yg alih count down exam kat papan count down tu...Cg tak restu exam dia sampailah dia minta maaf..
cam ner tau form3??
opkoslah sebab budak tu tolak angka kat count down PMR jd sampai 800 hari..
kompem bdk form3 tu...
mesti sbb tension nak exam..
so,menipu diri sendiri dgn palsukan count down...

hooooooo...qyqa tau ler sbb qyqa pun salu bt thn lepas..
he3..kawan2 qyqa ckp nasib baik qyqa bt tahun lepas...
kalau buat tahun ni,lansung x redha exam...he3...

so...tahun dpn qyqa tak kan alihkan count down SPM walaupun tension tgk angka yang makin sikit tu,he3...
oh tak!!!!

TAHUN DEPAN SPM????
WA TALA PECAYA MA......
TAPI KENA PERCAYA JUGA LA...

qyqa nak buktikan yg walau pun dok kat kolah harian biasa,qyqa boleh wat yg terbaik untuk SPM
(sedih sbb x dpt SBP OR MRSM la ni....=p)

tp tu ler...qyqa ni ckit punya malas...
bukan ckit tp BANYAK..

terutamanya waktu BIO OR MEAN BIOL???
he3...nak jd dentist tp mls bio...
geno tuh??
memang...
bila jer melangkah masuk dlm mkmal bio tu....mata tertiber jer jd garfield...kuyu semacam...aisehhhhhhhh...

jd kpd sesaper yg pernah blaja bio...
bg ler ckit nasihat cam ner nak bg tak ngantuk waktu bio???
cell tu cam jelly jer,he3...

banyak pula dok merepek...
k ler....mengundur diri...

wassalam ya habibati...
uhibbukum....(syg semua...)
There was an error in this gadget